יום שבת, 27 באוגוסט 2022

מוזיקת לילה

מוזיקת לילה / ג'וג'ו מויס

תכירו את איזבל, כנרת ואם לשני ילדים אשר איבדה את בעלה בתאונת דרכים. איזבל השבורה לא ידעה איך להמשיך הלאה בלי אהובה. היו להם חיים טובים ונוחים יחד ולצידו היא הרגישה אהובה, בטוחה ומוגנת. היא הקדישה הרבה מזמנה לעבודתה ככנרית ראשית בתזמורת והייתה לה עוזרת שטיפלה בילדיה בשעות היעדרותה. כעת, לאיזבל התברר שבעלה הותיר אותה חסרת כל והיא נאלצה לעזוב ולמכור את ביתה שבלונדון ולעבור לבית בכפר שעבר אליה בירושה. הבית המכונה "הבית הספרדי" הוא בית מבודד הממוקם ליד אגם ומחלונותיו נשקף נוף יפהפה. הבית עצום בגודלו אבל מוזנח ורעוע בצורה מבהילה למדי. כלל לא בטוח שהוא ראוי למגורי אדם.

אבל מסתבר שגם בית מט לנפול כמו "הבית הספרדי" הוא מאוד מבוקש. הזוג המתגורר בקרבת הבית הספרדי דאג במסירות לקשיש, בעל הנכס הקודם, עד יומו האחרון והכל מתוך ידיעה וציפייה שאותו זקן נרגן יוריש להם את הבית אחרי לכתו. מה רבה הייתה אכזבתם לגלות שהם לא יהפכו לדיירים החדשים של "הבית הספרדי". התוכנית שלהם להפוך אותו לבית חלומותיהם נגנז. אבל לא לחלוטין כי יש להם את התקווה שיצליחו לגרום לאיזבל להתייאש מהבית ולעזוב אותו. מלבד אותם שכנים תככנים, איזבל וילדיה יפגשו במגוון של דמויות, תושבי הכפר שהפך לביתם החדש. 

מה מצפה לאיזבל וילדיה במקום מגוריהם החדש? האם השכנים החושקים בבית יצליחו להשיגו? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "מוזיקת לילה"!

אני אוהבת את כתיבתה של ג'וג'ו מויס. היא מצליחה לרקום כאן עלילה עם דמויות מהחיים, דמויות עגולות, אמינות ומאוד אנושיות. את הספר היא כתבה בשנת 2008 וכעת למרבה השמחה הוא תורגם לעברית. מי שנהנה מכתיבתה של מויס לבטח ימצא את עצמו נהנה גם מהסיפור הזה. הספר מדבר על התמודדות עם אובדן ועל הסתגלות למקום חדש שהיא לא תמיד פשוטה, לא עבור מבוגר ובטח שלא עבור ילד שנעקר מכל מה שהוא הכיר עד כה ונאלץ להתחיל בחיים אחרים לגמרי. דמותה של איזבל נוגעת ללב. החיים שלה ושל ילדיה חוו טלטלה אחרי טלטלה. היא הייתה רגילה להעביר את זמנה בנגינה ולא ידעה דבר על ניהול בית וטיפול בילדים. המציאות אילצה אותה לחיות אחרת את חייה ולימדה אותה לא מעט על עצמה ועל ילדיה. 

שורה תחתונה: ג'וג'ו מויס חוזרת עם "מוזיקת לילה", ספר שבו המוזיקה היא הרקע לניגון האמיתי של החיים.  

383 עמודים
מאנגלית: אסנת הדר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...