יום שישי, 5 באוגוסט 2022

הסודות של מרטין

הסודות של מרטין / חרות אוסובסקי


תכירו את מישל. היא חשבה שהיא הולכת לבלות חופשה מדהימה עם חברתה, מרטין, איתה חלקה דירה לפני מספר שנים ושאותה אירחה בביתה ובמיטתה בשבועיים האחרונים. אבל אז, בשדה התעופה של פריז בתור לבידוק דרכונים האווירה הנפלאה הופכת לקודרת כשמישל נעצרת על ידי משטרת צרפת אחרי שאותרו סמים בתיק שנשאה עימה. דקות ספורות לפני כן, מרטין ביקשה ממישל להחליף בתיקים וזו כלל לא חשדה בכוונותיה של מרטין והסכימה בשמחה.

בינתיים, מרטין הצליחה להימלט מהמקום ומישל נלקחה לחדר צדדי לתחקור. היא לא האמינה לאיזו סיטואציה הזויה היא נקלעה והרגישה נבגדת על ידי מרטין. היא סיפרה לשוטרים כי התיק לא היה שלה אלא של חברתה והשוטרים הבהירו לה כי אם לא תשתף עימם פעולה בכדי לתפוס את מרטין, היא תועבר לכלא. מסתבר שהאישה המוכרת למישל כ"מרטין" הצליחה כבר להתל במשטרה פעמים רבות. תמיד בנות הזוג שלה הן אלו שנלכדו בעוד שהיא יצאה בשלום פעם אחר פעם.

משטרת צרפת בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ואף עם נציג של האינטרפול, פועלים יחדיו במטרה לשים את ידם על אותה מרטין אשר התברר כי מלבד סמים, היא מעורבת גם בהברחת יהלומים ובדברים הרבה יותר חמורים ולמעשה זהותה האמיתית היא אחרת. שוטרת פריזאית נחושה מנסה לבדוק האם ישנו קשר בין הפעילות הבלתי חוקית של מרטין ומציאתם של ילדים שננטשו בחזית של כנסיות ומסגדים. מישל מסכימה לעזור לשוטרים ולספר להם את המעט שהיא יודעת על מרטין היות וגם המעט הזה הוא הרבה יותר ממה שנודע למשטרה אודותיה עד כה. 

אז מי היא מרטין האישה מלאת הסודות? במה היא מעורבת? האם היא פועלת לבדה? את כל התשובות תמצאו בספר.

הספר משתייך לז'אנר ספרי המתח, ז'אנר שהוא אחד מהמועדפים עלי. הסיפור מתחיל בצרפת ומסתעף לישראל ואף מגיע עד לאפריקה. העלילה טובה ומסקרנת ונוגעת בנושאים כגון הברחת סמים ויהלומים ואף בסחר בבני אדם. מה שקצת הפריע לי הוא הדילוג לאורך כל הספר בין גוף ראשון לגוף שלישי. הדילוג אפילו התרחש באותה השורה. אני חושבת שחוויית הקריאה, עבורי בכל אופן, הייתה יכולה להיות הרבה יותר מוצלחת אם העלילה הייתה מועברת באופן זהה לכל אורכה.

מרטין הצטיירה כאישה אפלה, מרתיעה ושלוחת רסן. האנושיות המאוד מאוד מעטה שלה צצה רק כשהיה מדובר במישל. בניגוד ליתר הנשים בחייה, עושה רושם שאת מישל היא אהבה באמת. לגבי מישל, דמותה הייתה מלאת ניגודים והיא חוותה תנודות תכופות במצב הרוח. לעיתים הייתה רגועה ונינוחה, לעיתים קופצנית והיסטרית, לעיתים התנהגה בילדותיות והביעה פחד וחשש ולעיתים גילתה אומץ ונחישות. מישל היא דמות מתעתעת שהיה מאוד קשה לקרוא אותה ולנחש מה היא באמת חושבת בתוך תוכה. אצלה רב הנסתר על הגלוי. הספר הסתיים בפתאומיות ובלי סגירת קצוות. אולי מותיר מקום לספר המשך או שאולי מדובר בספר עם סוף פתוח. מה שבטוח הוא שנותרו הרבה שאלות פתוחות שהותירו אותי סקרנית.

327 עמודים
עריכה לשונית וספרותית: מולי גולדברג
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....