יום שני, 5 בספטמבר 2022

החבילה

החבילה / סבסטיאן פיצק


תכירו את אמה שטיין. פסיכיאטרית במקצועה שחייה חוו טלטלה קשה לאחר שהותקפה בבית מלון שבו שהתה לאחר השתתפותה בהרצאה. אמה סיפרה למשטרה כי גבר נכנס לחדרה במלון, גזר את שערה ואנס אותה. לאור כל מה שעברה היא טענה שהייתה קורבן של מי שמכונה "הספר" רוצח סדרתי שגזר את שיער קורבנותיו ולאחר מכן רצח אותן ואמה היא היחידה שנשארה בחיים מבין קורבנותיו. אבל משהו לא מסתדר בעדות של אמה. מספר החדר שהיא טענה ששהתה בו לא קיים ובבדיקה בבית החולים לא נמצאו הוכחות לכך שעברה אונס. לאור מה שחוותה, אמה החליטה את עבודתה והפסיקה לצאת מביתה. היא הפכה לשבר כלי והחלה לחשוד בכולם. 

המצב רק מחמיר כשהדוור מביא לה חבילה המיועדת לשכן שבחיים לא שמעה עליו והיא סקרנית לגלות מי הוא אותו שכן מסתורי. כשאמה הייתה ילדה קטנה, היא סבלה מפרק מורכב של פרנויה והמציאה חבר דמיוני בשם "ארתור" ששהה בארון שלה ואירח לה חברה. אמה הרגישה דחויה מצד אביה והפסיכיאטר שאליו הופנתה דאז הסיק כי מכאן נבע הצורך שלה ביצירת דמות דמיונית. אחרי חודשי טיפול התחושה הייתה שאמה החלימה והפרנויה נטשה אותה סופית. כעת, שנים אחרי כשהיא אישה בוגרת ופסיכיאטרית בעצמה היא מתחילה לפקפק במצבה הנפשי וכך גם הסובבים אותה, כולל בעלה. 

האם הפרנויה שבה להציף את חייה של אמה? מה קרה בלילה במלון? האם אמה באמת נאנסה? מי הוא השכן המסתורי ומה יש בתוך החבילה? את כל התשובות תמצאו בספר המשובח: "החבילה"! 

איזה ספר נהדר! הוא כבר מצא חן בעיני בזכות הכריכה היצירתית והמסקרנת שגרמה לי לרצות לגלות מה מסתתר בחבילה. זה בדיוק מסוג הספרים שאני אוהבת. כזה שקשה להניח אותו מהיד ומצליח להפתיע בתפניות שמתרחשות לאורך כל העלילה. תוך כדי הקריאה היו לי כמה וכמה ניחושים, אבל טעיתי בכולם ונהניתי מהחשיפה המפתיעה. יש בעלילה הרבה מתח וגם מספר רגעי אימה טהורה עם סצנה מאוד קשה לעיכול.

הדמויות בספר מרתקות ומתעתעות. למעשה, לא חושבת שהייתה בספר דמות שאינה מתעתעת והעובדה הזו הצליחה ליצור עלילה נפלאה. דמותה של אמה שטיין מרתקת במיוחד. היא דמות מורכבת ומלאת סתירות. יש בה את הצד החזק של הפסיכיאטרית שיודעת הכול על המקצוע שלה ובאמצעות הידע הזה היא עוזרת למטופליה, ויש בה את הצד הפגיע שמציג אותה כמטופלת במקום כמטפלת. פתאום המציאות והדמיון מתערבבים לה וגם לנו הקוראים קשה להבחין בין מה נכון ומה לא.

שורה תחתונה: "החבילה" הוא מותחן פסיכולוגי מצוין שיעשה לכם לילה לבן! 

395 עמודים
מגרמנית: שירי שפירא
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...