יום שבת, 10 בספטמבר 2022

הטיטניק טובעת אבל הבופה פתוח

הטיטניק טובעת אבל הבופה פתוח / לילך וולך


תכירו את שלומית. היא בשנות ה-40 לחייה, עובדת בחנות ספרים קטנה ונשואה לעומר. לשניים אין ילדים. תכירו את יונתן, סופר בשנות ה-40 לחייו ואב לשני ילדים קטנים הנשוי לאורנת. שלומית ויונתן נפגשים בחנות הספרים שבה שלומית עובדת ואט-אט נרקמת ביניהם מערכת יחסים אסורה. שניהם לא מאושרים בנישואיהם. האהבה ככל הנראה נגמרה והחיים חולפים בלי ריגוש וציפייה אלא באדישות גמורה.

לשלומית אין דבר רע אחד לומר על עומר, בעלה היפה מבפנים ומבחוץ. אבל השניים התרחקו זה מזו ובקושי מתקשרים כבר תקופה ארוכה. עומר מסוגר בתוך עצמו ולא מבחין בנעשה סביבו. לא הוא ולא שלומית עושים צעד לקראת שיפור האוירה הכבויה השוררת בביתם ולשלומית לא היה את האומץ לקחת את הרגליים וללכת באף שלב בחייה כי הלבד הפחיד אותה הרבה יותר מהחיים בחוסר תקשורת. ויונתן עבר לאחרונה דירה עם משפחתו בעקבות משבר בנישואים שאילץ את המעבר הבהול. אבל האמרה "משנה מקום משנה מזל" לא משנה דבר בדינמיקה הרעועה בין יונתן ואשתו האצילית למראה. 

שלומית ויונתן כאמור פוצחים ברומן סוער ומרגישים מאוהבים ומאושרים יחד. הקשר שלהם לא בנוי רק על סקס אלא על הרבה מעבר. למעשה הסקס הגיע רק בשלב מאוחר יותר והם פשוט נהנו משיחות טובות ומהביחד. שלומית מצאה אצל יונתן אוזן קשבת שכל כך חסרה לה מבעלה ויונתן הרגיש שוב חי ונאהב. הם נפגשים בדירה שיונתן ירש מהוריו ומתכננים לנטוש את בני הזוג ולעבור יחד לדירה שתהייה לביתם החדש. אבל האדם מתכנן ואלוהים צוחק... 

מה יקרה בחייהם של שלומית ויונתן? תקראו את הספר ותגלו!

זהו סיפור על מערכות יחסים, משברים בזוגיות, בגידות, הפחד מבדידות, התאהבות וגורל שטורף את הקלפים ומאלץ את כל המעורבים לבחון את חייהם מחדש. הספר כתוב היטב, העלילה מעניינת, קולחת, נוקבת ומסקרנת ומועברת באמצעות נקודות המבט של שלומית, יונתן, עומר ואורנת, כשנקודת המבט של שלומית מוצגת בגוף ראשון ושל יתר הדמויות בגוף שלישי. כך, אנו נחשפים לאופי של כל אחת מהדמויות המרכזיות בסיפור, הפגיעות שלהן ופגמיהם אשר מעלים שאלות של מוסר וערכים.

הספר נפתח בתוכניותיהם של שלומית ויונתן להתחיל בחייהם המשותפים יחד וכל מה שקורה בעקבות זאת. כמו כן, אנו נחשפים לאופן היכרותם של השניים ולדינמיקה בזוגיות שלהם ובחיי הנישואים של כל אחד מהם שדעכו בשל שלל סיבות והיבטים. שלומית ניצלה את טיסתו של עומר לחו"ל לצורכי עבודה בשביל לעזוב את הבית, ויונתן התקשה יותר לעזוב ולהותיר את ילדיו הקטנים מאחור. שניהם שואפים לחיי אושר ותכלית, מחליטים לשים את עצמם במקום הראשון ומקווים להתחיל פרק חדש בחייהם גדוש באהבה ותקווה. 

שורה תחתונה: סיפור על זוגיות שדעכה והפכה לשגרה של אדישות, ועל התפתחותה של מערכת יחסים מחוץ לנישואים עם תקווה לימים יותר מאושרים.

174 עמודים
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...