יום שלישי, 13 בספטמבר 2022

לילה אחד על האי

לילה אחד על האי / ג'וזי סילבר


תכירו את קליאו. היא אוטוטו חוגגת 30 אבל משהו חסר לה בחיים. היא מתגוררת בלונדון ועובדת במגזין שבו היא כותבת טורים על עולם הדייטים שבו היא למדה על בשרה עד כמה הוא מסובך. לטור שלה קוראים "למצוא את הפלמינגו שלי" והיא אכן ממשיכה בחיפושים אחר ה"פלמינגו" שיכבוש את ליבה. לבוסית שלה שהיא גם חברתה היה רעיון קצת הזוי שגם יאפשר לקליאו לשנות אווירה וגם יספק לה חומר מוצלח לטור הבא. היא שולחת את קליאו ל"אי הישועה", אי קטן ולא מתוייר הנמצא מול חופי אירלנד. באי קליאו אמורה לתעד את ימיה אותם תעביר בגפה בבקתה שמחכה רק לה (או שלא...) הרעיון מאחורי ההגעה לאי הוא לגלות שם את עצמה ובסופו של התהליך לערוך ביום הולדתה את חתונתה עם עצמה. הזוי כבר אמרנו?

אבל כלום לא עובד לפי התוכנית...קליאו כאמור הייתה אמורה להעביר את זמנה לבד. הרי לשם כך היא נסעה עד לאי המבודד. אבל נראה שלבד היא לא הולכת להיות... בסירה שהביאה את קליאו לאי, היה גם מאק, צלם במקצועו, אב לשני ילדים ופרוד מאשתו. מאק הגיע לאי הישועה שהינו מקום הולדתם של אבות אבותיו. בהיותו ילד, הוא שמע רבות על האי מסבתו וכעת שנים אחרי הוא החליט לבקר בו ולראות במו עיניו את כל אשר סבתו תיארה בפניו בהתרגשות רבה. למאק התאים לתפוס קצת מרחק מבוסטון, מקום מגוריו, לאור הפרדה שאותה יזמה אשתו. קשה לו להיות רחוק מילדיו, אבל הוא הגיע למסקנה כי הוא זקוק מאוד לפסק זמן הזה.

כאמור, גם מאק הגיע לאי באותה סירה שהביאה את קליאו והדבר הכי מפתיע הוא ששניהם אמורים להתארח באותה הבקתה שהיא למעשה מקום הלינה היחיד שפנוי באותה תקופה חורפית וסוערת. הבקתה שייכת לקרוב משפחה של מאק ומאק לא מוכן לוותר על השהות שלו בה. וקליאו מצידה גם לא מוכנה לוותר על השהות בבקתה שעליה שילמה מראש. אם כך, שני זרים גמורים ובקתה אחת. אין ספק ששניהם לא מרוצים והם דואגים להבהיר זאת האחד לשני שוב ושוב. הם מרגישים ממש לא בנוח עם המצב שנכפה עליהם, עד שהם מתחילים להרגיש בנוח יותר ויותר.... 

מה צפוי לקליאו ומאק באי הישועה? האם הישועה תגיע מהאי? תקראו את הספר ותגלו! 

הספר היה מקסים בעיני, אם כי חייבת לציין שהקליק עם העלילה לא היה מידי. בתחילת הקריאה הספר עשה רושם של רומן רומנטי, אבל אט-אט גיליתי שהוא הרבה מעבר. הדמויות שבו מקסימות וכובשות, ריאליות ואנושיות. יש בהן רבדים ועומק ונהניתי להיחשף לשינויים שגיבורי הספר חווים. יש גם קסם רב בדמויות המשניות בסיפור ובכלל, האווירה ששררה באי הישועה עשתה חשק של ממש למצוא מקום כזה קסום המשרה רוגע וחום. ג'וזי סילבר כותבת נפלא ואני כבר מחכה לגלות לאן הספר הבא שלה יקח איתו. 

שורה תחתונה: "לילה אחד על האי" לוקח את גיבוריו למסע של פעם בחיים שבו הם ימצאו את עצמם ועוד הרבה מעבר. 

392 עמודים
מאנגלית: יואב כ"ץ
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...