יום רביעי, 7 בספטמבר 2022

אימה משתקת

אימה משתקת / הילרי רודהם קלינטון, לואיז פני


כשניגשתי לספר הזה לא ממש ידעתי למה לצפות לאור שיתוף הפעולה המפתיע בין סופרת קנדית אשר טרם קראתי מספריה ובין הילרי קלינטון. כעת, אחרי שסיימתי לקרוא אני חייבת לציין שהספר הפתיע אותי מאוד לטובה ונהניתי מכל רגע. 

העלילה מתרחשת בארה"ב שבה נשיא חדש נבחר כשמטרתו העיקרית היא איחוי השברים שהותיר הממשל הקודם. הנשיא שסיים את תפקידו קיבל החלטות מאוד מסוכנות עבור אמריקה והעולם כולו. ביניהן, אישור שחרורו ממעצר בית של פקיסטני מסוכן, מי שאחראי למכירת נשק לגורמי טרור ומאיים על ביטחונם של חפים מפשע. מי שמונתה למזכירת המדינה היא אלן אדמס שאותו פקיסטני כלל לא זר לה היות ובזכות תחקיר עיתונאי שעשתה הוא נשלח למעצר בית לשנים ארוכות. אלן הגיעה לבית הלבן מתחום העיתונאות ויחסיה עם הנשיא החדש רעועים מאוד. הוא בחר בה כמזכירת המדינה בשביל לפקח עליה מקרוב ולגרום לה להיכשל ולעזוב את תפקידה בבושת פנים. נראה כי התוכנית שלו עומדת להתגשם, אבל אז קרה דבר ששינה את הכול.

לעובדת זוטרה במשרד החוץ הגיע אי מייל המכיל שורות של מספרים. תחילה האי מייל זוהה כספאם, אבל העובדת הצליחה לפענח את המייל המוזר ולקשר בינו ובין פיצוצי אוטובוסים ברחבי אירופה שבוצעו על ידי ארגוני טרור שמקורם בלתי ידוע. עקשנותה של אותה עובדת צעירה הביאה אותה עד לאלן, מזכירת המדינה. אבל התוצאות הטרגיות כבר התרחשו ועושה רושם שהאירוע הנורא הסתיים. האמנם? אלן תגלה די מהר שהאיום האמיתי עוד לפניהם ושאם לא יפעלו מהר משהו ממש רע יתרחש. 

אילו אירועים מסכני חיים עומדים להתרחש? מי עומד מאחורי התוכנית הזדונית? האם יצליחו לגלות את זהות האויב ולעצור את הנורא מכל? את כל התשובות תמצאו במותחן הפוליטי המרתק: "אימה משתקת"! 

הספר הזה פשוט מעולה! הוא כתוב נהדר ובלי רגע דל. העלילה מרתקת, קצבית, תזזיתית, סוחפת, מותחת ועם רגעי שיא מורטי עצבים. זה הזכיר לי לא מעט את סדרת הספרים של גבריאל סילבה בכיכובו של גבריאל אלון. אז נכון, כאן אין נציגות ישראלית (אבל כן יש אזכור מזערי של ישראל), אבל כן יש פה עלילה שאנו כישראלים מאוד מתחברים אליה ומבינים אותה לאור נושאים כמו הגרעין האירני, מאבקים פוליטיים, קונספירציות, פיגועי טרור ואיומים בלתי פוסקים מצד ארגוני טרור. 

מאוד אהבתי את דמותה של אלן, מזכירת המדינה. אותה אישה שקיבלה את תפקידה במטרה ללעוג לה, להשפיל אותה ולהציג אותה במערומיה. אבל אלן הוכיחה את ערכה האמיתי וברגעים הכי קריטיים היא פעלה בנחישות, הייתה חדה וחדורת מטרה והבהירה כי התפקיד העצום שהוטל עליה הולם אותה ומוציא ממנה את המיטב. דמות נוספת שאהבתי היא של בטסי, חברתה הטובה של אלן, מורה במקצועה שעזבה את עבודתה בשביל לשמש כאשת סודה של מזכירת המדינה. כל אחת צריכה חברה טובה שכזו שבזכותה את אף פעם לא מרגישה לבד.

שורה תחתונה: "אימה משתקת" הוא ספר מרתק עם עלילה קצבית ועוצרת נשימה שתספק לכם חוויית קריאה לא פחות ממדהימה!

460 עמודים
מאנגלית: אביגיל בורשטיין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...