יום שבת, 24 בספטמבר 2022

הלב לא אמר כי טעיתי

הלב לא אמר כי טעיתי / אמירה סופר

העלילה מתרחשת בימי קורונה ומספרת את סיפורה של אפרת, מורה לפסנתר העובדת גם כעצמאית בסטודיו לגרפיקה, שלאור הימים הלא שגרתיים, הריחוק החברתי, בשילוב עם מפגש מקרי (שלא באמת קרה אבל יכול היה לקרות) עם גבר בשם ראובן, חשה את הצורך המחודש להתאהב ולפגוש בגבר שעימו תרצה לחלוק את חייה. טרגדיה משפחתית מטלטלת את עולמה והיא מוצאת את עצמה מסתגרת ביגונה העמוק. לצד האבל הכבד אפרת מנסה לחזור לעצמה אך הבדידות מאוד נוכחת בחייה.

בעקבות פגישת מחזור, אפרת פוגשת באיתמר ומתחילה עימו במערכת יחסים סבוכה שאין לה עתיד נראה לעין. מאוכזבת מאיתמר משלל סיבות, היא מחליטה לקחת פסק זמן ולנקות את הראש בבית מלון בתל אביב. שם, היא פוגשת בג'וני, המלצר שלכד את כל תשומת ליבה. ג'וני הגיע לישראל מלונדון, שירת בצבא ועם סיום שירותו החליט להישאר בארץ. אפרת הרגישה מאוד בנוח עם ג'וני ונהנתה משיחותיהם הקצרות. כשהסתיימה חופשתה, מחשבותיה נדדו לג'וני שזה עתה הכירה. לשמחתה, ג'וני צפוי להגיע לירושלים, עיר מגוריה בשל לימודיו באוניברסיטה כך שפגישה בין השניים צפויה להתרחש בקרוב. 

האם ג'וני הוא האחד המיועד, או כפי שהיא מכנה את גבר חלומותיה "ראובן שלי"? או שאולי הגבר הנכון ימצא הרבה יותר קרוב ממה שנדמה לה? את התשובה תמצאו בספר! 

העלילה מועברת בגוף ראשון בקולה של אפרת, הדמות המרכזית בספר אשר מציגה בפני הקוראים התרחשויות מתחנות שונות בחייה. היא שיתפה במערכות יחסים, בטרגדיה משפחתית מטלטלת שהשפיעה עליה עמוקות, היא מספרת על חברויות ועל החלטות הרות גורל. לעיתים דמותה של אפרת פנתה אל הקוראים, דבר שפחות התחברתי אליו. כמו כן, העיבו על זרימת הקריאה ריבוי בפרטים שוליים, לעיתים ברורים מאליהם שעליהם דמותה של אפרת סיפרה בהרחבה. 

הספר משלב מציאות ובדיון הנשזרים זה בזה. מה באמת קרה ומה יכול היה לקרות ועושה רושם כי החלק שהינו מן המציאות לקוח מחייה של המחברת. בפרקים ישנם קישורים לשירים להם ניתן להאזין באמצעות סריקת הברקוד. רעיון חדשני וייחודי. בעלילה נשזרים גם משפטים משפת הלאדינו המהווים זיכרונות משפחתיים של אפרת. 

שורה תחתונה: רומן עכשווי מהחיים העוסק בחיים עצמם ומדבר על בדידות ועל הכמיהה לאהבה. 

172 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...