יום שני, 26 בספטמבר 2022

סוחר אמנות ושמו נימאנד

סוחר אמנות ושמו נימאנד / יוסי זיסמן


את השנה החדשה החלטתי להתחיל עם ספרות מקור ולשמחתי בחרתי בספר נהדר שהפתיע אותי מאוד לטובה. הסיפור עוסק בהיעלמותה של יצירת אמנות בשם "הצועני" אותה צייר האמן חיים סיטון. 

סוחר האמנות יצחק נימאנד מקבל שיחת טלפון בלתי צפויה מקשיש בשם הוראס. הקשיש מציע לנימאנד הצעה שקשה לסרב לה. על נימאנד לאתר את מקום הימצאו של הציור "הצועני" אשר היה תלוי בביתו של הוראס במשך שנים ארוכות ונגנב בשעה שהמשפחה התכנסה בבית כנסת בשל טרגדיה משפחתית, ובתמורה לכך נימאנד צפוי לקבל כסף רב. נימאנד שבאותה העת הסתגר בביתו והתאבל על מות אשתו בטרם עת, הסכים לקבל את הצעתו של הוראס. 

וכך מתחיל מסע החיפושים של נימאנד בעקבות הציור הגנוב והמאוד יקר, הן בשל ערכו הכספי והן בשל ערכו הרגשי עבור הוראס. נימאנד טס ליעדים שונים באירופה, ביניהם ברלין ופריז. הוא נפגש עם אנשי מפתח מעולם האמנות ואט-אט נחשף לחלקי הפאזל אשר עתידים להציג בפניו את התמונה המלאה שתביא לפיענוח המקרה שלשמו גויס. מה שנימאנד לא יודע הוא שההתחקות אחר הציור תעמיד את חייו בסכנה ותחשוף בפניו התרחשויות מתקופת מלחמת העולם השנייה. 

מה מצפה לנימאנד במסעו? והאם ישלים את משימתו וישיב להוראס את הציור שנגנב? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "סוחר אמנות ושמו נימאנד"! 

הספר היה מאוד מרתק בעיני. הוא כתוב נהדר, קריא להפליא, מעניין ברובו לעיתים אף מותח. המחבר לוקח אותנו לנבכי עולם האמנות, הגלריות, האספנים והאוספים וכל הנעשה מאחורי הקלעים. ולמרות שאני באופן אישי מעולם לא התעניינתי בנושא האמנות לעומק וביקוריי בגלריות לאמנות הינם ספורים בלבד, מצאתי את עצמי קוראת את הספר בעניין רב. השילוב בין התעלומה בהווה והעלאת אירועי העבר מימי מלחמת העולם השנייה, הייתה מרתקת בעיני. 

הסיפור מועבר באמצעות שתי נקודות מבט. האחת היא של נימאנד והשנייה היא של דמות שזהותה תתגלה רק בסוף. חייבת לציין שחלק גדול מההתפתחויות לא תפסו אותי בהפתעה גמורה ולמעשה כבר בשלב מאוד מאוד מוקדם היה ניתן לנחש כיצד תתפתח העלילה. אולם, לא כל הגילויים היו צפויים. היו גם התפתחויות מפתיעות. כמו כן, אהבתי את הסיום של הספר שגרם לי לסיים את הקריאה עם חיוך. 

שורה תחתונה: סוחר האמנות נימאנד היה בטוח שמצא את הדרך להרוויח כסף קל. הוא רק לא תיאר לעצמו לאיזו תסבוכת נפל! 

391 עמודים
עורכת: דפנה שחורי
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...