יום שלישי, 20 בספטמבר 2022

שיעורים בכימיה

שיעורים בכימיה / בוני גרמוס


תכירו את אליזבת זוט. כזאת אישיות טרם הכרתם. היא כימאית שעובדת על מחקרה בחריצות בעולם שבו הגברים שולטים. אלו הם שנות השישים ואליזבת, כמו כל הנשים, צריכה להיאבק רבות על מקומה וזכויותיה. בחברה שבה היא מועסקת היא פוגשת בקלווין אוונס, כימאי בעל שם אשר עתיד מזהיר לפניו. במפגשם הראשון קלווין טועה לחשוב שאליזבת היא מזכירה והיא מצידה חושבת שהגישה שלו יהירה. גם פגישתם השנייה לא מוצלחת במיוחד, אבל הם מתאהבים בשלב כלשהו ונהנים מהמכנה המשותף שלהם: הכימיה. יש לציין שגם הכימיה ביניהם נפלאה. אבל העתיד להתרחש רחוק מלהיות נפלא.

בתקופה כה קצרה אליזבת מאבדת את הכל. את אהובה, את עבודתה ואת חלומותיה. היא מרגישה מיואשת ולא יודעת מה לעשות עם עצמה. אבל אז היא מקבלת הצעת עבודה מעניינת. הנחיית תוכנית בישול המשודרת בערוץ לא נצפה במיוחד ובשעת צפייה בעלת רייטינג קלוש. היא מקבלת את העבודה כי הוא זקוקה לפרנסה, למרות שהיא דואגת להבהיר שוב ושוב שהיא כימאית ולא טבחית. אליזבת מביאה את עולם הכימיה לתוכנית הבישול והיא לא מתארת לעצמה עד כמה שגישתה החריגה תצליח לדבר לקהל עקרות הבית שלצד בישול ארוחות הן לומדות שיעור מרתק לחיים.

אז איך זה להיות אישה וכימאית בשנות ה-60? ומה כל כך קסום ונדיר בדמותה של אליזבת זוט? את זאת ועוד תגלו בספר המקסים: "שיעורים בכימיה"!

מכירים את התחושה הזאת כשאתם מתחילים לקרוא ספר ויודעים שאתם ממש הולכים לעוף עליו? אז זה בדיוק מה שקרה לי עם הספר הזה. הכתיבה נפלאה וממגנטת והעלילה פשוט מעולה. לעיתים עצובה, לעיתים מצחיקה. כזו שתגרום לכם לשקוע בספר עד לסופו. התקופה היא כאמור שנות ה - 60, שנים רבות לפני ה- #metoo ואנו מקבלים תמונה אכזרית של חוסר הצדק אשר חוות הנשים שאיכשהו בכל סיטואציה מוצאות את עצמן בעמדת נחיתות. גם כשנעשה להן עוול זרקור האשמה מופנה אליהן. אליזבת חוותה על בשרה את חוסר הצדק. אבל היא גם נאבקה על זכויותיה ולא ויתרה על מי שהיא. 

אליזבת זוט היא דמות שובת לב ומעוררת השראה. היא בעלת אישיות יוצאת דופן שלא מתגמשת ברצונותיה ובדעותיה וזה מה שהופך אותה לדמות בלתי נשכחת. באופי המאוד לא סטנדרטי שלה היא הפכה לדמות מעוררת מחלוקת שיש מי שרטן על מילותיה חסרות הפילטר ויש מי שספג ממנה כוחות ועוצמות. לצד דמותה המקסימה, הספר יפגיש אתכם עם דמויות נהדרות נוספות, כמו מדלן בת ה-5 שאולי מתקשה בקשירת שרוכים, אבל יכולה לנהל איתכם דיון מעמיק על כימיה, ספרות ועוד שלל נושאים מאתגרים. וכמו שכנה חטטנית אך טובת לב שכניסתה לחייה של אליזבת משנה את חייה. כי מיס זוט היא כזאת. משפיעה לטובה על סביבתה והולכת בנחישות אחר האמת שלה.

שורה תחתונה: "שיעורים בכימיה" הוא ספר ענוג ומקסים שיפגיש אתכם עם דמות מיוחדת במינה וגדולה מהחיים! 

407 עמודים
מאנגלית: הדסה הנדלר
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...