יום שבת, 15 באוקטובר 2022

בין החיים למשחק

בין החיים למשחק / אסי בוזגלו


בספר המכיל תובנות לחיים במגוון תחומים כמו קריירה, זוגיות ועסקים, אסי בוזגלו, שחקן כדורגל בעבר, זוכה "הישרדות VIP" ואחד מבין "50 האנשים המשפיעים" של ישראל, משתף בדרך שעבר בחייו מילדות ועד היום. אסי גדל בירושלים, שם כולם הכירו אותו ואת אחיו אוהד בתור הילדים של כדורגלן העבר יעקב בוזגלו. אנקדוטה מעניינת היא שהאב רצה לשנות את שם המשפחה כדי שילדיו יתחילו את מסלולם בעולם הכדורגל בלי הרקע המשפחתי על מנת שיבחנו את כישורי ילדיו רק על פי ביצועיהם בפועל. אבל הילדים בכו והתעקשו להישאר עם השם בוזגלו בו הם היו גאים. 

האהבה שלו לכדורגל התחילה בגיל צעיר וקריירת המשחק של אסי ידעה עליות ומורדות. לעיתים הוא נאלץ לחשב מסלול ומחדש, אבל לאורך כל הדרך היה לו ברור שהדבר הכי חשוב עבורו הוא לעשות את מה שהוא הכי אוהב: לשחק על המגרש. הוא גם הגיע לתובנה כי לפעמים צריך לדעת לשחרר ולשמוח בקיים וברגע שעשה זאת הדלתות נפתחו בפניו והדברים אט-אט הסתדרו בקצב שלהם. אבל אז הגיעה הפציעה שטרפה את כל הקלפים ועיצבה מחדש את מסלולו בחיים. אבל הוא הבין כי הכול לטובה ואותה פציעה אפשרה לו להיפרד מעולם הכדורגל לאט ולא בבת אחת. 

אסי משתף גם בחייו האישיים. במשפחה שהקים אשר בה הוא כה גאה ובזוגיות הנפלאה עם עדי אשתו שתומכת, מכילה ומעודדת אותו תמיד. הוא משתף גם בכך שתחילת הקשר לא היה קל והמשפחות שלהם היו בטוחות שהם לא יחזיקו מעמד ביחד. אבל הם הוכיחו לכולם שההפך הוא הנכון והאהבה ניצחה. הם חוו קשיים, ריבים, מחלוקות ואף פרידות אבל בזכות שיחות משותפות ולמידה מטעויות הם הצליחו לנתב את הזוגיות שלהם למקום הרבה יותר טוב ובכך הם הרוויחו האחד את השני מחדש ובנו יחד זוגיות לתפארת. 

חלקכם בטח שמעתם על תכנית הדוקו-ריאליטי "הבוזגלוס", בה המשפחה המורחבת פתחה את ביתה בפני הצופים. לאור מספר העונות שצולמו אין ספק שהצופים נהנו לראות עוד ממשפחת בוזגלו. אסי מספר כי לא היה תמיד מרוצה מהאופן שבו הוא התבטא במספר הזדמנויות והוא החליט ללמוד ולהשתפר מכך. הוא ציין בספר שלא להרבה אנשים ניתנת ההזדמנות לצפות בעצמם על המסך והוא ניצל את ההזדמנות הזאת לטובה. כמו כן, ישנם רגעים בלתי נשכחים שצולמו בתוכנית כמו הלידה של ריין, בתם התינוקת של אסי ועדי. 

לפני כ-3 שנים אסי השתתף בריאליטי "הישרדות VIP". בספר הוא מספר על חוויותיו מהישרדות ועל הנעשה מאחורי הקלעים של התוכנית. כמו כן, הוא משתף בנקודת מבטו על התרחשויות על האי וגם בראיונות הליהוק שלו ושל אוהד. אני צפיתי בעונה המדוברת וחייבת לציין ששמחתי שאסי זכה. הוא התגלה כאסטרטג מעולה עם ראש על הכתפיים שבזכות המהלכים החכמים שבהם נקט, הוביל את עצמו למעמד השורד האחרון והמנצח של העונה.

הספר כתוב בצורה מעניינת, הוא ערוך היטב ומועבר בשפה קולחת, בכנות, פתיחות ובגובה העיניים. המטרה של אסי בכתיבת הספר היא לעודד ילדים, נערים ואנשים בוגרים ללכת בעקבות חלומם ולא להרים ידיים אלא לתפוס כל הזדמנות בשתי ידיים, להיאבק על מקומם ולנווט את דרכם אל עבר הגשמת היעדים. באמצעות כוח רצון, נחישות ועבודה קשה ובלתי מתפשרת אסי הצליח להגיע להישגים בתחנות שונות בחייו. הוא תמיד רצה לעשות את המקסימום שהוא יכול, לא להישאר במקום, להוכיח את עצמו ולמעשה לנצח את עצמו ולהצליח היום יותר מאתמול. חשיבה זו הובילה אותו למסלול ההצלחה.

שורה תחתונה: בספרו "בין החיים למשחק", אסי בוזגלו פותח את הלב ומעודד את הקוראים ללכת בעקבות חלומותיהם ולהגיע הכי רחוק שהם יכולים. 

202 עמודים
עריכה: מיקי יונס
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2022




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...