יום חמישי, 20 באוקטובר 2022

איש הערמונים

איש הערמונים / סרן סווייסטרופ


אם אתם חובבי ספרי מתח וטרם קראתם את "איש הערמונים", אתם ממש חייבים לקחת את הספר הזה לידיים ולשקוע באחד המותחנים הכי משובחים שיצא לכם לקרוא!

העלילה מתרחשת בקופנהגן שבה רוצח אכזרי מטלטל את חיי התושבים. אותו רוצח עלום, פוגע בנשים שהינן אימהות לילדים. הוא מרטש את גופן ומשאיר לצד הגופות בובת ערמונים, מן איש ערמונים קטן המורכב משני ערמונים וגפרורים הנעוצים בה ששימשו לידיה ורגליה של הבובה. נאיה תולין היא חוקרת משטרתית עולה ואם יחידנית ששואפת לעבור ליחידה משטרתית שתאתגר אותה יותר. אבל עד שהבוס שלה יאפשר את המעבר היא מופקדת לטיפול בתיק רצח מחריד בעלת החתימה של איש הערמונים. לתולין מצטרף מארק הס, חוקר מהאג שהועבר מתפקידו בשל ליקויים בעבודתו. השניים לא מרוצים מהמשימה שהוטלה עליהם ועוד יותר נרתעים מהעבודה המשותפת הצפויה להם. 

חקירת הרצח תופסת כיוון מפתיע ובלתי צפוי כשמתגלה על בובת איש הערמונים טביעת אצבע של בתה בת ה- 12 של רוזה הרטונג, שרה בממשלה הנוכחית שבתה נעלמה לפני כשנה ומסקנת המשטרה הייתה כי הילדה נרצחה למרות שמעולם לא מצאו את שרידיה. האדם שהואשם ברצח שוהה במוסד פסיכיאטרי ומבחינת המשטרה מדובר בתיק שנסגר. אבל טביעת האצבע מעלה שאלות שלאף אחד אין את התשובות עליהן. תולין והס חוקרים במרץ במטרה לשים את ידם על הרוצח הסדיסטי לפני שגופה נוספת תצוץ. 

האם יצליחו לעצור את רצח הבא? ומה פשר טביעת האצבעות של הילדה ששיערו שנרצחה לפני כשנה? את כל התשובות תמצאו בספר המתח המדהים: "איש הערמונים"! 

וואווו איזה ספר מעולה! אם הייתי יודעת עד כמה הספר הזה טוב, לא הייתי מחכה כל כך הרבה זמן בשביל לקרוא אותו. פשוט לא יאמן שמדובר בספר ביכורים. הוא כתוב נהדר ובלי רגע דל. זהו אחד מספרי המתח מהמשובחים שיצא לי לקרוא. הספר אמנם הוא עב כרס ומכיל קצת יותר מ-500 עמודים, אבל אני מבטיחה לכם שאתם תהיו כל כך שקועים בעלילה ומרותקים לסיפור ולפני שתשימו לב תמצאו את עצמכם בפרקים האחרונים.

המתח בעלילה הוא מתח נון-סטופ עם רגעי אימה מסמרי שיער. כך למשל, לא זמן רב אחרי שקראתי סצנה מלחיצה עם מקרר, ניגשתי למקרר בבית בשביל לקחת שתיה ופתיחת דלת בחדר אחר בבית פשוט הקפיצה והבהילה אותי. רק ממחישה לכם את תחושת האימה שהספר הזה מעביר... בדרך כלל אחרי קריאת ספר אני לא טורחת לראות סדרה שמבוססת על הספר, אבל הפעם נראה לי שאחרוג ממנהגי כי הספר כל כך טוב שבא לי להציץ בסדרה. 

שורה תחתונה:" איש הערמונים" הוא ספר משובח עם נוסחה מנצחת. רוצו לקרוא אותו כי ההנאה ממנו מובטחת! 

534 עמודים
מאנגלית: דורית בריל-פולק
מודן הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...