יום שני, 14 בנובמבר 2022

עקרון הלב

עקרון הלב / הלן הואנג

תכירו את אנה סון. כנרת מוכשרת שחשה כי חייה הם אסון. בעבר הלא רחוק אנה זכתה להכרה בינלאומית לאחר שסרטון בכיכובה הפך לויראלי. אבל ימי התהילה חלפו להם ואנה שמאוד התערערה מהבאז שנוצר סביבה, לא הצליחה להביא את עצמה לשוב ולנגן כבעבר. היא יכלה להתנחם בעובדה שיש לה בן זוג, אילולא זה הכריז בפניה כי לפני שיוכלו למסד את הקשר ביניהם הוא צריך להתנסות עם נשים אחרות. אנה המזועזעת לא ידעה איך להגיב לרצונו במערכת יחסים פתוחה אבל היא החליטה שאם הוא יכול לצאת עם נשים אחרות, אז גם היא תמצא לעצמה פרטנר לסקס מזדמן.

כך נכנס לחייה קוואן דיפ, אופנוען יפה תואר, עם מסת שרירים לא מבוטלת וקעקועים מגוונים על גופו. על פי חזותו, קוואן הצטייר כטיפוס מלא ביטחון עצמי, וזה אפילו היה נכון עד שהוא נאלץ להתמודד עם מחלה שהעמידה את חייו בסכנה וגרמה לו לפתח חוסר ביטחון. קוואן הוא המנכ"ל של חברת אופנה אותה הקים יחד עם חברו הטוב, מייקל. קוואן וסוזי הכירו דרך אפליקציית היכרויות ולשניהם היה ברור כי המפגש שלהם צפוי להיות מפגש חד פעמי וחסר משמעות. 

האמנם? זה אולי היה אמור להיות לילה של סקס שאחריו השניים לא ישובו להיפגש. אבל תוכניות לחוד ומעשים לחוד. המפגש ביניהם לא הסתיים עם התוצאות הרצויות. ולכן, הם קבעו מועד נוסף בתקווה כי הפעם זה יעבוד ביניהם. אבל ככל שהזמן חלף, שניהם הבינו כי מה שהתפתח ביניהם הוא הרבה מעבר לסקס חסר חשיבות. אט-אט הם נפתחים האחד כלפי השני, חושפים את סודותיהם ומשתפים בבעיותיהם ובכל מה שהופך אותם לפגיעים ושבורים. 

מה צופן העתיד לאנה וקוואן? מה יעלה בגורל היחסים הפתוחים בין אנה ובן זוגה? ומה הפך את קוואן הכריזמטי לכל כך חסר ביטחון? את כל התשובות תמצאו בספר הנפלא: "עקרון הלב"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה מקסים, רגיש ומלא רגש. מי שקרא את ספרה הקודם של הסופרת ("נוסחת הנשיקה") ודאי כבר הספיק להכיר את כתיבתה הנהדרת. גם הפעם, גיבורת הספר היא צעירה הנמצאת על הרצף האוטיסטי. דמותה של אנה הייתה כובשת ומעוררת חיבה. הסופרת אשר בעצמה אובחנה באוטיזם תיארה באמצעות דמותה של אנה את הקשיים, החרדות ורגעי המצוקה איתם מתמודדים האנשים שאובחנו עם אוטיזם. מלבד העלאת המודעות לאוטיזם, הספר גם מדבר על חרדות, חוסר ביטחון, התמודדותה של משפחה עם מחלה של בן משפחה והקושי הנפשי והפיזי החל הן על המטופל והן על המטפל. 

אולי שמתם לב כי הדמויות המשניות מייקל וסטלה (חברו הטוב של קואן ואשתו) הן למעשה הדמויות שכיכבו בספר "נוסחת הנשיקה". אגב, בין "נוסחת הנשיקה" ו"עקרון הלב", הסופרת כתבה ספר נוסף שלא תורגם לעברית ובו מככב אחיו האוטיסט של קוואן שבספר הנוכחי קיבל אזכור רק בשורה אחת. חייבת לציין שאהבתי את הספר הזה אפילו יותר מאשר את "נוסחת הנשיקה". גם הפעם יש סקס בספר, אבל במינון מופחת. כמו כן, הספר נוגע בנושאים חשובים ובסיטואציות מורכבות מהחיים ובכולם הנגיעה נעשית ברגישות רבה וזה מה שקסום בספר הזה.

שורה תחתונה: "עקרון הלב" יצליח להיכנס לכם הישר ללב ויפגיש אתכם עם אנה סון, הכנרת. דמות כובשת ונהדרת!

316 עמודים
תרגום: תם פררו
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...