יום שלישי, 13 בדצמבר 2022

שדרת עצי התפוח

שדרת עצי התפוח / סוזן ויגס

תכירו את טס דלייני. היא מתגוררת בגפה בסן פרנסיסקו ועובדת בחברה שבה היא מתחקה אחר עתיקות ומשיבה אותם לבעליהם החוקיים. טס היא צעירה עצמאית שהתרגלה לחיות בגפה. מאז שסבתה נפטרה, משפחתה היחידה היתה אמה, אבל זו בקושי מראה את פניה ועבודתה באותו התחום של טס לוקחת אותה ליעדים מסביב לעולם. זאת הסיבה שטס הרגישה לעיתים בודדה והסתכלה בקנאה אל עבר אנשים שיש להם משפחה גדולה ומאושרת. כי בניגוד אליהם, לה אף פעם לא הייתה משפחה לחלוק עמה חגים ורגעים מיוחדים. 

אבל הכל החל להשתנות עם הגעתו של דומיניק למשרדה. דומיניק הוא בנקאי שהגיע מארקאנג'ל שבקליפורניה בכדי לבשר לטס כי היא מונתה לאחת מהיורשים של קשיש בשם מגנוס גו'הנסן המאושפז במצב קשה בבית החולים לאחר שנפל מסולם במטע התפוחים שבבעלותו. טס לא הבינה מי הוא אותו קשיש אשר מעולם לא שמעה את שמו לפני כן. ואז היא מגלה שמגנוס הוא למעשה הסבא שלה, האב של אביה אותו מעולם לא הכירה. ובזה לא מסתיימות ההפתעות. בחוות "בלה ויסטה" השייכת למגנוס, מתגוררת איזבל, נכדתו של מגנוס, הלוא היא אחותה של טס. אחות שמעולם לא ידעה על קיומה. 

טס לוקחת פסק זמן ממקום עבודתה ומחייה השגרתיים בעיר הגדולה ונוסעת לארקאנג'ל לגלות יותר אודות המשפחה שמסתבר שיש לה. חיי הכפר כל כך זרים לה והיא מתקשה להתרגל לקצב החיים במקום שנמצא הרחק מביתה. היא הייתה עוזבת מיד אילולא נוכחותה ועזרתה היו נדרשות. מסתבר ש"בלה ויסטה" נמצאת בסכנת עיקול. כספו של מגנוס נגמר ורק נס יצליח להוציא אותו ואת משפחתו מהתסבוכת שנקלעו אליה. אלא אם כן, ימצא פריט עתיק ובעל ערך עצום שהיה ברשותו של מגנוס עוד מימי מלחמת העולם השנייה. בזמן שטס מנסה להציל את החווה המשפחתית, היא למדה יותר על המשפחה שלה שזה עתה זכתה להכיר וגם מאפשרת לאהבה לחדור לחייה.

האם המאמצים ישתלמו ו"בלה ויסטה" תינצל? את התשובה תמצאו בספר הנהדר: "שדרת עצי התפוח"!

הספר היה ממש מהנה, קליל וקולח. אני אוהבת את כתיבתה של סוזן ויגס שמצליחה להעביר היטב בכתיבתה הציורית את המראות, הנופים והניחוחות של מקומות ההתרחשות. העלילה המעניינת נוגעת בנושאים כמו בדידות וחרדות, משפחה ושייכות ויש בה גם סודות משפחתיים ומסע התחקות אחר אוצרות אבודים שהוא גם מסע בעקבות עבר משפחתי המביא את טס, גיבורת הספר, להכיר את עצמה ואת שורשיה יותר לעומק ובכך להבין מהם הדברים החשובים בחיים. בבית משפחתה בכפר הנמצא בשדרת עצי התפוח, טס זכתה להרכיב את העץ המשפחתי שלה.

העלילה ברובה מתרחשת בזמן הווה ורק חלקים קטנים ממנה מהווים גיחות אחורה בזמן אל עבר שנות ה-80 ואף רחוק הרבה יותר לימים האפלים של מלחמת העולם השנייה. הספר מחולק לעשרה חלקים כשבכל תחילת חלק מופיע מתכון מעורר תיאבון. וכך, עם סיום הקריאה ימתינו לכם עשרה מתכונים שונים ומגוונים מהמטבח הדני, האמריקאי, ההודי ועוד...ולכם רק תישאר ההחלטה את איזה מתכון תרצו לנסות להכין.

שורה תחתונה: "שדרת עצי התפוח" מדבר על קשרי משפחה ושייכות. זהו סיפור מהנה ומתוק כמו תפוח בשל ונוצץ הנקטף הישר מהעץ! 

413 עמודים
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2022




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...