יום ראשון, 11 בדצמבר 2022

שולמית מאושרת

שולמית מאושרת / דורון שנער

תכירו את שולמית, או כפי שכולם קוראים לה: שולי. היא מאושרת. היא נשואה לבעל מקסים בשם אלון ולשניים יש ילדה בת שנתיים בשם רוני. בקרוב מאוד משפחתם תתרחב היות ושולי נמצאת בהריון מתקדם עם בת נוספת. שולי כאמור מאושרת. יש לה את כל מה שחלמה עליו. לפעמים האושר נמצא בדברים הקטנים.

אבל אז מתרחש משהו שמאיים על אושרה של שולי. בעת שהייתה בספרייה הציבורית, היא פוגשת באדם מעברה, עבר אותו היא הדחיקה והעדיפה להתעלם מקיומו. אותו מפגש מקרי (או שלא) מחזיר את העבר הלא מאושר של שולי לחייה ומטלטל את עולמה. אותו מפגש גם גורם לדמויות נוספות מהעבר לחזור לחייה ולערער את כל אשר בנתה בשנים האחרונות.

מה התרחש בעברה של שולי? ומי הם הדמויות ששבו לחייה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר מאוד קולח, קריא וזורם. הוא נוגע בנושאים כמו הזנחה, נטישה, טראומות והדחקה וגם אי הבנות ויצר הנקמה. אבל למרות הנושאים הללו, הספר מועבר בצורה קלילה ואופן הכתיבה משדר תיאטרליות מסוימת שאני פחות התחברתי אליה. לי אישית קצת הפריע החזרתיות של משפטים ומילים מסוימים. כמו "לילי המתוקה כגרגר סוכר" שנאמר פעמים רבות למדי. או הסבר של דברים שנראו לי מובנים מאליהם. הייתה גם איזושהי התפתחות שלא כל כך הסתדרה לי הנוגעת לשם ששולי בחרה עבור העובר שבבטנה. איך שלא הסתכלתי על זה, משהו נראה לי תמוה.

העלילה נעה לסירוגין בין ההווה המתרחש בשנת 2013 ובין העבר של סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. באמצעות עלילת העבר אנו נחשפים לתקופת ילדותה של שולי שבה הדבר האחרון שהיה אפשר לומר עליה הוא שהיא מאושרת. כבר כילדה צעירה היא עברה אירועים מטלטלים. שולי נאלצה להסתדר בכוחות עצמה וחוותה נטישה ולא אחת. קו העלילה שמתייחס לעבר היה נוגע ללב. יש בסיפור של שולי מידה של אופטימיות המראה כי על אף רגעים קשים מנשוא שבהם נראה כי הכול קודר, המצב יכול להשתנות והאושר יכול להפציע ולשנות את פני הדברים.

שורה תחתונה: תכירו את שולי. היא מאושרת, אבל פעם האושר היה עבורה רק חלום. כעת היא מקווה שהעבר לא יעיב על האושר שזכתה לו היום! 

255 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...