יום שני, 19 בדצמבר 2022

אריות מתים

אריות מתים / מיק הרון


"אריות מתים" הינו הספר השני בסדרת "בית סלאו", הבית לסוכנים כושלים. אותם סוכנים נזרקו מתפקידם הקודם בשירות המודיעין הבריטי בשל סיבות שונות ומשונות והועברו בבושת פנים לבית סלאו הנמצאת תחת ניהולו של הסוכן הוותיק ג'קסון לאמב הידוע בחיבתו הגדולה לטיפה המרה. לאמב בעצמו נזרק מהשירות בשל סיבה נסתרת שאף אחד לא יודע אותה מלבדו.  

הסוכנים הכושלים מכונים "סוסים איטיים" ואכן עבודתם מתבצעת באיטיות. את השגרה הרדומה למדי בבית סלאו מפרות שלל התרחשויות חריגות. זה מתחיל במותו של סוכן עבר המוכר ללאמב מימי המלחמה הקרה עם רוסיה. על פי חקירת שירות המודיעין הבריטי, המוות של אותו סוכן הוגדר כמוות טבעי, אבל לאמב לא מסכים עם הקביעה הזו ומחליט לפתוח בחקירה משלו והדבר מעורר שדים מרבצם. 

שני סוכנים חדשים הגיעו לבית סלאו וכמו כל אחד ואחד מהסוכנים הכושלים, גם הם יעשו את כל מה שניתן בשביל להוכיח את עצמם בתקווה שיתאפשר להם לשוב אל תפקידם הקודם בשירות המודיעין הבריטי. בהמשך, אחד מהסוכנים ימצא את מותו והדבר יביא לחקירה נוספת שמעלה תהיות בנוגע למעורבותם של גורמים עוינים מרוסיה. ועוד בעניין רוסיה, שניים מהסוכנים ימונו לאבטח אוליגרך רוסי לצורך פגישה סודית אשר תוצאותיה אמורות להועיל הן לרוסיה והן לאנגליה. אבל הסוכנים הכושלים יתמודדו מול מצבים סבוכים ויהיה עליהם לקבל החלטות הרות גורל. 

האם יעמדו במשימה וימנעו את הנורא מכל או שמא יכשלו? מי מבין הסוכנים ימצא את מותו? והאם ג'קסון לאמב צודק ומות סוכן העבר הוא אינו כתוצאה ממוות טבעי? את כל התשובות תמצאו בספר ההמשך של "סוסים איטיים": "אריות מתים"! 

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה בעיני אף יותר מוצלח מהספר הראשון בסדרה היות וכבר היה לי רקע אודות "בית סלאו" והכרתי את רוב הדמויות המאוד מגוונות שבספר. העלילה טובה, קצבית וקולחת, הכתיבה שנונה ומתובלת בהומור בריטי במיטבו. בשליש האחרון של הספר העלילה צוברת תאוצה וקראתי את הפרקים המותחים בעניין רב. ישנן המון התפתחויות ותפניות בעלילה שהצליחו להפתיע אותי והרי תמיד כיף להיות מופתעים בעת קריאת ספר. זה רק מעיד על איכותו. 

שורה תחתונה: אם קראתם את "סוסים איטיים", אל תפספסו את "אריות מתים". אם טרם קראתם ואתם חובבי ספרות בריטית - הגיע הזמן להיחשף לקורותיהם של הסוכנים הכושלים לבית סלאו. 

336 עמודים
מאנגלית: נעה שביט
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2022


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...