יום שבת, 3 בדצמבר 2022

הרגעים המתוקים

הרגעים המתוקים / וירז'יני גרימאלדי


תכירו את לילי. היא בהריון ראשון והיא ובעלה כל כך חיכו למועד הלידה המשוער ולרגע שבו ישובו הביתה עם בתם הפעוטה. אבל לגורל תוכניות משלו. לילי הגיעה לביקור אצל רופא הנשים וזה שלח אותה מייד לעבור ניתוח קיסרי. כך נולדה בתם לפני הזמן והועברה מיד לפגייה. לילי מלאת חרדות. היא חוששת לשלום בתה שעתידה לא ברור. בעלה של לילי נע בין מקום עבודתו, עבודות הבית והגעה לבית החולים, בעוד שלילי לא עוזבת לרגע את בתה ומתפללת לשלומה. בעוד שהבת נמצאת אצל לילי בראש סדר העדיפויות, הבעל נמצא במקום השני וזה לא עוזר שלהוריו יש מה לומר על כל דבר ודבר. במיוחד החמות של לילי שהיא מן "חמות בלהות".

תכירו את אליז שתחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-50. אחרי שבנה ובתה הבוגרים עזבו את הבית, אליז מרגישה בודדה מאי פעם. כל חייה היא שמה את ילדיה בראש מעייניה וכעת כשהם רחוקים ממנה, היא לא יודעת מה לעשות בכל הזמן הפנוי שנוצר בחייה. היא גרושה כבר עשור ומתגוררת בגפה עם כלבו המכוער של בנה שאותו הוא לא יכול היה לקחת עמו ללימודיו בפריז. לאחר שכנועים בלתי פוסקים מצד קולגה לעבודה, אליז הולכת לשיעור ריקוד אפריקאי. היא לא חלמה שיגיע היום שבו היא תמצא את עצמה מנענעת את כל גופה לצלילי תופים אפריקאים. אבל אליז מתחילה לעשות דברים חדשים שיעשו לה טוב על הלב. זו הסיבה שהיא החליטה להתנדב בבית החולים במחלקת הפגייה בשביל לחבק פגים ולהעניק להם חום וחיבה. 

זהו סיפורם של שתי נשים, האחת שבורה כי חיי בתה בסכנה והשנייה שבורה כי ילדיה עזבו את הקן וכבר לא נמצאים בקרבתה כבעבר. שתיהן אימהות שגילו מהי אהבת אם ומאז שקיבלו את התואר "אמא" הבינו כי לא יזכו לתואר מספק יותר מזה. 

מאוד נהניתי מקריאת הספר. הוא כתוב נפלא, קולח, מעניין ויש בו התפתחות מפתיעה שאהבתי מאוד. העלילה מועברת מנקודת המבט של שתי הדמויות המרכזיות בספר: לילי ואליז. קולה של אליז מועבר בגוף ראשון וקולה של לילי מועבר באמצעות פנייתה לבתה הפגה. תוך כדי הקריאה ניסיתי להבין מדוע הספר נקרא "הרגעים המתוקים", הרי התוכן מתאר סיטואציות מורכבות כמו הטלטלות שחווים במחלקת הפגייה. כמו כן, ישנה התייחסות בספר לבדידות, בגידות, אובדן ותסמונת הקן המתרוקן. אבל כעת, לאחר שסיימתי את הקריאה אני בהחלט יכולה להבין לעומק את שם הספר שלצד רגעי העצב והכאב, יש בו גם לא מעט אחווה ותקווה. 

שורה תחתונה: הרגעים המתוקים בחיינו חולפים במהירות האור אבל בליבנו כל רגע ורגע לנצח ישרור. 

287 עמודים
מצרפתית: מיכל אילן
הוצאת כתר
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...