יום שבת, 28 בינואר 2023

תנינה במישור החוף

תנינה במישור החוף / טלי כהן-צדק

תכירו את שירה. היא נשואה לארנון ואמא לשתי בנות. בוקר אחד כשנסעה במכוניתה בדרך לעוד יום עבודה היא מרגישה שמתרחש משהו מאוד לא בסדר ואין לה מושג במה מדובר. התנועה עמוסה, הדרך מתארכת והיא מנסה לחזור בראשה אחר הפעילויות שעשתה מרגע שהתעוררה בשביל לוודא שלא שכחה דבר מה חשוב. ואז ברגע אחד היא מבינה ומזדעזעת. נתניה נעלמה לה. 

כן, העיר נתניה פשוט נעלמה משדה הראייה שלה. היא רואה את הים. יותר מידי ים וחולות. אבל הבניינים של נתניה פשוט נמחקו. ואז מחשבותיה מרחיקות לתחילת שנות ה-20 לחייה ולתקופה שבה הסכימה לקחת חלק בניסוי הזוי שאותו ערך אמיר, בן גילה שלמד איתה באוניברסיטה. היא ואמיר נהגו ללמוד למבחנים ביחד ועימם למד גם גבר בשם מיכה, עימו יש לשירה סיפור בלתי פתור שגם השנים הרבות שחלפו מאז לא הצליחו למחוק מתודעתה. 

בזמנו, שירה ומיכה הסכימו לקחת חלק בניסוי שבמהלכו היה עליהם לבחור שלושה דברים שיעלמו להם מהתודעה. אותם עצמים ו/או אנשים פשוט לא יהיו קיימים יותר עבורם ורק עבורם. הם לא האמינו כי יש אמת בניסוי ההזוי הזה. אבל כשהעיר נתניה נעלמת לשירה היא מבינה כי לניסוי מהעבר יש השלכות על ההווה והן מדאיגות מאוד. היא מחליטה לחפש את אמיר ואת מיכה ולנסות לעצור את הניסוי המטורף. 

האם תצליח? את התשובה לכך תמצאו בספר הנהדר: "תנינה במישור החוף"! 

איזה ספר מעולה! נהניתי מכל רגע. מרגע שהתחלתי לקרוא אותו פשוט לא רציתי להפסיק. הכתיבה ממש טובה, ממגנטת וסוחפת, העלילה נפלאה, מאוד קולחת ונקראה בשקיקה. יש בספר מסתורין וגם מתח וסקרנות לגלות מה הולך להתרחש בחייהן של הדמויות. בדרך כלל אני מתקשה לקרוא ספרים שאינם מחולקים לפרקים, אבל הפעם זה כלל לא הפריע לי כי הספר נקרא בשטף.

אהבתי גם את השם המקורי שנבחר לספר שרק תוך כדי קריאה מבינים את המשמעות שלו. הספר מדבר על אהבה, זיכרונות, בחירות בחיים וההשלכות של הבחירות שלנו. דמותה של שירה מאוד אנושית. היא לא חפה מטעויות וחושפת את חולשותיה, ספקותיה ופחדיה. יהיה עליה לקבל החלטה מכרעת על העתיד שלה ושל משפחתה ולהתמודד עם השלכות מעשיה. 

שורה תחתונה: תכירו את שירה שהעיר נתניה נעלמה לה ככה פתאום. ולא, זה לא חלום. זה ניסוי מהעבר שהצליח כנגד כל הסיכויים. מה עוד יעלם לה בחיים? 

241 עמודים
עורכי הספר: מירי רוזובסקי ורון דהן
שתים, בית הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2022 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...