יום שלישי, 31 בינואר 2023

האחות הפצועה

האחות הפצועה / זיו עמית


תכירו את גרייס, צעירה בתחילת שנות ה-20 לחייה אשר בשנת 1944, תקופת מלחמת העולם השנייה, החליטה להתגייס למאמץ המלחמתי מתוקף היותה אחות מתלמדת ולטפל בחיילים פצועים. גרייס מגיעה מארה"ב לאיטליה ושם מתחילה במלאכת הצלת החיים. היא עובדת בחריצות ובאומץ לב, לא מתלוננת על העבודה הבלתי פוסקת מסביב לשעון ועסוקה במתן טיפול לחיילים, עד לרגע שבו גרייס נפצעת קשה בעצמה וכתוצאה מכך מאבדת את רגלה.

בבית החולים שבו היא מאושפזת ומחלימה אט-אט עד כמה שניתן, היא פוגשת בג'ון, חייל אמריקאי שנפצע קשה ואיבד את מאוד עיניו. גרייס מטפלת במסירות בג'ון והשניים מוצאים נחמה זה בחברתו של זה. על אף פציעתה, גרייס נחושה למלא את תפקידה כאחות. היא רוצה להגשים את ייעודה ולא לאפשר למגבלה הפיזית להסיט אותה ממסלולה. כמו כן, היא גם לא מפסיקה לחלום על אהבה ואף פעם לא מאבדת את התקווה.

מה מצפה לגרייס בחודשים שאחרי פציעתה? האם תצליח לחזור ולטפל בפצועים למרות הקשיים? והאם האהבה תצמח מתוך הריסות המלחמה האיומה? את כל התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי: "האחות הפצועה"!

אני מאוד אוהבת ספרים אשר עלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה ומאוד נהניתי מקריאת הספר אשר הוצגה בו נקודת המבט של אחות אמריקאית שכל אשר רצתה היה להציל חיים ומצאה את עצמה בסכנת חיים ממשית ובפציעה שתלווה אותה כל חייה. אהבתי את דמותה של גרייס שלמרות הכל, לא ויתרה על ייעודה, נאבקה על רצונותיה וגילתה נחישות רבה בתפקידה, חמלה ומסירות כלפי מטופליה.

הספר כתוב היטב, העלילה טובה ומעניינת, ותיאורי זירות ההתרחשות היו מאוד מוחשיים. דמות נוספת שמאוד אהבתי הייתה דמותה של פרנצ'סקה האיטלקייה. אישה שהספיקה להתמודד עם לא מעט קשיים בחייה. במבט ראשוני היא מצטיירת כאישה מרירה וצינית, אך, עם התקדמות העלילה אנו נחשפים לאופייה האמיתי והכובש. הקשר שנרקם בינה ובין גרייס, נשים שהיו כביכול משני צידי המתרס, היה מקסים בעיני ושיקף את משמעות המילים אחוות נשים. הסצנות בין השתיים היו מבין המועדפות עלי בספר.  

ולסיום, תודה לדנה, בתו של הסופר זיו עמית שביקשה עוד שני עמודים. כשתקראו, תבינו. 

336 עמודים
עריכה: אריאלה ברמכר
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...