יום שבת, 4 בפברואר 2023

משפחה לא מאושרת

משפחה לא מאושרת / שרי לפניה


תכירו את הזוג פרד ושילה מרטון האמידים. למעשה, ההיכרות שלכם איתם הולכת להיות קצרה במיוחד. הם אמנם מתגוררים בבית יוקרתי ומפואר ונהנים מכל מה שיש לכסף להציע, אבל הכול עומד להסתיים עבורם ובצורה טראגית ואכזרית במיוחד. השניים אותרו ללא רוח חיים בביתם יום אחרי סעודת הפסחא. הם נרצחו באכזריות ומי שגילתה את גופותיהם הייתה עוזרת הבית, אירנה, מי שהייתה המטפלת של ילדי המשפחה במשך שנים. 

הידיעה על הרצח הכפול כובשת את כל כותרות העיתונים, התקשורת גועשת והמשטרה מנסה לגלות מי רצח את בני הזוג ומדוע. תחילה נבדקת האפשרות כי מדובר בשוד שהשתבש והוביל לרצח הכפול. אבל הזירה האכזרית במיוחד מביאה את החוקרים לחשוב כי קיים ברציחות מניע אישי וכי הרוצח הביע זעם רב כלפי קורבנותיו. עם מותם של בני הזוג מרטון, שלושת ילדיהם הבוגרים: קתרין, דן וג'נה צפויים לקבל ירושה של מיליונים. 

קתרין היא הבת הבכורה והמועדפת על הוריה. היא נשואה לטד ורופאת עור במקצועה שבה הוריה הכי גאים. דן אף הוא נשוי אך אינו עובד מאז שאביו מכר את החברה המשפחתית. אביו רואה בו כישלון חרוץ ומתבייש בו. וג'נה הבת הצעירה היא הכבשה השחורה במשפחה. היא עדיין רווקה ועיסוקה כאומנית של יצירות ביזאריות מבייש את משפחתה. 

עם הכסף הצפוי ליורשים מגיעות הצרות וכל אחד ואחד מהם הופך לחשוד אפשרי ברצח ההורים והם גם לא החשודים היחידים. המשטרה לא פוסחת על אף חשוד אפשרי ורשימת החשודים רק הולכת וגדלה. מסתבר שלמשפחת מרטון יש המון סודות. חלקם מטלטלים יותר, חלקם פחות. אפילו לעוזרת יש מה להסתיר. המסתורין לא מדלג על אף אחד. עושה רושם כי לכל בן משפחה יש בסופו של דבר מניע לרצח.

השאלה היא מי מהם היה מרחיק עד כדי ביצוע רצח? האם הרוצח הוא באמת אחד משלושת האחים? אולי בן משפחה אחר? או מישהו זר? את התשובה לכך תמצאו בספר הנהדר: "משפחה לא מאושרת"!

איזה יופי של ספר! זה בדיוק מסוג הספרים שאני כל כך נהנית מהם. הספר כתוב היטב, הפרקים קצרים ומאוד קולחים ועוד לפני ששמים לב הספר מסתיים. העלילה מהנה, מותחת, מסקרנת, מתעתעת ואין בה רגע דל. מסוג הספרים שגורמים לקורא לחשוד בכל העולם ואחותו. אז נכון, הייתה לי ציפייה לאיזו תפנית עוצרת נשימה שבסופו של דבר לא הגיעה, אבל כן אהבתי, אפילו מאוד, את ההתפתחות בסיום הספר.

הספר המעולה מדבר על סודות משפחתיים, תככים ושקרים, ומדגיש עד כמה מראה עיניים יכול להטעות וכי בסופו של דבר כסף לא קונה אושר. אני ממש מקווה שיתורגמו ספרים נוספים של הסופרת שלדעתי כותבת נפלא והצליחה לרקום עלילה מותחת ומתעתעת שגרמה לי כקוראת לשנות את דעתי לגבי החשוד ברצח שוב ושוב על פי התקדמות העלילה.

שורה תחתונה: אולי הדשא של השכן ירוק יותר, אבל לך תדע מה מסתתר מאחורי הדלת! 

326 עמודים
מאנגלית: יעל ענבר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...