יום שלישי, 14 בפברואר 2023

אל תבטח באיש

אל תבטח באיש / גרג הורביץ


תכירו את ניק הוריגן. הוא באמת ניסה לחיות חיים שלווים ושגרתיים. זה לא היה לו קל לאור אירועים מעברו אבל הוא השתדל לנהל אורח חיים רגוע כמיטב יכולתו. אבל אז מתפרצים לביתו אנשי השירות החשאי ועוקרים אותו מחייו. לטענתם, טרוריסט המתבצר עם מטען חבלה בסמוך לתחנת כוח גרעינית מסכים לדבר רק עם ניק. לניק אין מושג מי הוא אותו אדם ומדוע הוא מבקש דווקא אותו. אין לו הרבה ברירות והוא מובל לתחנת הכוח הגרעינית ומוצא את עצמו מול האדם שדרש את נוכחותו. 

אותו אדם שטוען כי שמו הוא צ'רלי מספר לניק שיש לו מידע למסור לו אודות אביו החורג, פרנק, אשר נרצח כשניק היה בן 17. אותו אירוע טלטל את חייו של ניק אשר חש לאורך השנים תחושות של חרטה ואשמה והוא למעשה לא התאושש ממותו של פרנק ועדיין סובל מסיוטים בלילות. בתקופה שלפני הרצח, ניק מאוד העריך את פרנק. הוא ראה בו דמות להערצה, זכר את כנותו ויושרו ולא שכח את הקעקוע שנכתב על זרועו: "אל תבטח באיש". 

ניק מאוד רוצה להבין את אשר התרחש בעבר בלילה שבו פרנק נרצח ונשם את נשימתו האחרונה ממש בזרועותיו. הבעיה היא שיש גורמים שממש לא רוצים שהאמת מהעבר תיחשף, מה שמציב את חייו של ניק ושל יקיריו בסכנה. אבל לניק נמאס לברוח. הוא נאלץ לברוח כשהיה רק בן 17 ואין לו כוונה לברוח גם הפעם. הוא נחוש לעשות את כל אשר ביכולתו בשביל לגלות את האמת אחת ולתמיד. 

מה יגלה ניק אודות פרנק, אבין החורג? מי רצח אותו ומדוע? ומי הם הגורמים שמאיימים על חייו ועל חיי יקיריו? את כל התשובות תמצאו במותחן הנהדר: "אל תבטח באיש"! 

אני מאוד אוהבת את כתיבתו של גרג הורביץ. לכן, מאוד שמחתי כשגיליתי שתורגם ספר נוסף שלו לעברית. הוא אמנם לא חדש ויצא בשפת המקור בשנת 2008, אבל מבחינתי כל עוד מדובר בספר טוב אין זה משנה אם הוא חדש או ישן. ממש נהניתי מכל רגע. ולמרות שהצלחתי לנחש חלק מההתפתחויות, אין הדבר פגם בחוויות הקריאה שעבורי הייתה מעולה

הפרקים בספר קצרים וקולחים, העלילה לכל אורכה הייתה מרתקת, מותחת, תזזיתית וקצבית. היא הועברה בגוף ראשון מפיו של ניק, דמות שהיה מאוד קל לחבב אותה. הוא נקלע לסיטואציה סבוכה ומצא את עצמו הולך ומסתבך עוד ועוד בלי לדעת מול איזו סכנה הוא נמצא ומול מי הוא מתמודד. הוא גילה אומץ לב ונחישות ואהבתי את הצדדים הבלתי צפויים באופיו. כמו למשל, חיבתו לסרטים המצוירים של לוני טונס שגיבוריה הוזכרו מידי פעם והיוו אתנחתא מסצנות המתח.

שורה תחתונה: "אל תבטח באיש" הוא מותחן נהדר שבו גיבור הספר נקלע לסיטואציה חריגה וסוערת ומחליט ללכת עד הסוף אחר האמת הנסתרת! 

400 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...