יום חמישי, 16 בפברואר 2023

ירמיהו - סיפורו של נביא החורבן והגאולה

ירמיהו / יוסף עמרני

סיפורו של נביא החורבן והגאולה


הספר מציג את סיפורו של ירמיהו, אחד מהנביאים המקראיים החשובים שהיו בתולדות העם היהודי, אשר ניבא לעם את דברי ה' וסחף אחריו קהל רחב של מאמינים, אבל גם המוני מתנגדים שהביעו את כעסם על נבואות הזעם שבפיו. ירמיהו היה הנביא הראשון אשר בחירתו כאיש האלוהים נעשתה עוד בטרם היוולדו. כבר מגיל צעיר ירמיהו הבין את ייעודו. הוא התגורר עם הוריו ואחיו בענתות ועם תחילת נבואותיו, עורר את זעם התושבים וסבל מתגובותיהם האלימות. אביו חלקיהו היה רועה צאן, נצר ממשפחת כוהנים שסולקו מבית המקדש. 

ירמיהו היה נחוש להעביר את דברי ה', לעשות את שליחותו נאמנה ולהחזיר את העם לדרך הישר. נבואותיו היו קשות אך הוא מסר אותן בלי להסס. יחד עם זאת, כאב לו מעמקי נשמתו על הסבל הרב שצפוי לבני עמו. הוא החליט לעזוב את ביתו ולעבור לירושלים ומאותו הרגע החל מסעו בעקבות ייעודו. נבואותיו כאמור עוררו רגשות עזים לכאן ולכאן. חייו הפרטיים לא היו קיימים והוא התבגר בבדידות ובעקבות גזרה שהוטלה עליו מעולם לא הקים משפחה משלו. פעילותו היחידה הייתה מסירת דברי האל מתוך שליחות איתנה. הוא האמין כי האל ישמור עליו בדרכו ולא ויתר למרות רגעי השבר והקושי שחווה. 

מדובר ברומן ביוגרפי-היסטורי המגולל ברהיטות את סיפורו של ירמיהו הנביא מיום היוולדו. אם אהבתם את שיעורי התנ"ך בבית הספר צפויה לכם חוויית קריאה מרתקת ומעשירה. וגם אם לא הייתם בקיאים במיוחד בשיעורים, את הספר הזה כלל לא תתקשו להבין היות והמחבר מנגיש לקוראים את סיפורו המקראי של ירמיהו בשפה ברורה ובגובה העיניים. המחבר ערך מחקר מקיף לשם כתיבת הספר וחיבתו העמוקה לסיפור המקראי ולזה של ירמיהו בפרט, מורגשת בספר היטב. 

לאורך כל הספר מופיעים ציטוטים קצרים מהתנ"ך. לצד היצמדות תוכן הספר לסיפור המקראי ועל מנת שעלילת הספר תהייה רציפה וקולחת, המחבר שילב בסיפור הביוגרפי התרחשויות מפרי דמיונו. שזירת היסטוריה מבוססת יחד עם אירועים בדיוניים יצרו עלילה מעניינת, מלמדת, מעשירה וקריאה להפליא. כך למשל, הוכנס לעלילה סיפור אהבתם של ירמיהו ויוכבד, שכנתו הצעירה מהעיר ענתות. סיפורם נועד להדגיש את רוע הגזירה שניתנה לירמיהו על פיה אין הוא יוכל להקים משפחה משלו. מה שהביא לקטיעת סיפורם של השניים עוד בטרם החל. 

שורה תחתונה: יוסף עמרני מנגיש את סיפורו המקראי של הנביא ירמיהו ויוצר סיפור עלילתי מעשיר וקריא להפליא! 

415 עמודים
עריכה: אורית צמח 
כריכה סוכנות לסופרים
שנת הוצאה: 2022 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...