יום רביעי, 22 בפברואר 2023

את עוד תתחרטי על זה

את עוד תתחרטי על זה / נועה שלו


תכירו את אבישג. חייה מתחלקים בין עבודתה במוסד, אותה היא מאוד אוהבת ובין חיי המשפחה שלה שבהם היא ובעלה, נמרוד מתקשים להביא ילדים לעולם, מה שאילץ את אבישג להתחיל בטיפולי פוריות. עם הורמונים בגוף והרבה נחישות, אבישג שואפת לקבל קידום בתפקידה ולהחליף את פינטו, הבוס שלה אשר עובר תפקיד ואותו היא מכירה עוד מילדות. פינטו היה חברו הטוב של אחיה הגדול שמת והוא תמיד היה שם בשבילה. 

אבישג היא אינה היחידה שחולמת על קידום בתפקיד. גם גל וייס, רווק שעובד עימה, שואף להחליף את פינטו ולהוכיח את כישוריו. אבל בדיקת פוליגרף שעבר נכשלת וגם הבדיקה החוזרת. נותרה לו בדיקה אחרונה אשר תקבע את גורלו במוסד ווייס, טיפוס מסתורי עם סודות, גאוותן וחסר ביטחון, יצטרך לקבל החלטה חשובה על עתידו.

אבל עוד בטרם נושא הקידום יעלה לדיון, על אבישג ווייס לצלוח מבצע ברומא שמטרתו היא לסכל פיגוע נגד מטרות יהודיות אשר טרוריסטים עומדים להוציא אל הפועל. השניים עוקבים עם צוותם אחר החשודים, מגייסים משתף פעולה וסופרים את הימים עד לסיכול הפיגוע הקרב. במקביל, אבישג תצטרך להתמודד עם התרחשויות בחייה הפרטיים ויגיע הרגע שבו יהיה עליה להחליט מהו סדר העדיפויות בחייה. 

האם המוסד יצליח לסכל את הפיגוע ברומא? מה תחליט אבישג בנוגע לעתידה? ומה וייס מסתיר מכולם? את כל התשובות תמצאו בספר המעולה: "את עוד תתחרטי על זה"!

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה מעניין לכל אורכו. הוא נוגע במגוון רחב של נושאים כמו קידום בעבודה, מערכות יחסים וטיפולי פוריות. העלילה טובה, קולחת ויש בה מעט מתח שנוגע לחלק המבצעי של פעילות המוסד. העלילה מועברת מנקודות מבטם של אבישג ווייס. קולה של אבישג מועבר בגוף ראשון וזה של וייס בגוף שלישי. סיפורם של השניים נע בין חייהם המקצועיים רווי הפעילות לבין החיים האישיים שלהם אשר אט-אט מתגלים עוד פרטים אודותיהם. הדמויות בספר היו מרתקות בעיני. היה בהן עומק ורגישות.

אהבתי את דמותה של אבישג, אשר מצאה את עצמה בצומת דרכים. מצד אחד, היא רצתה להרחיב את משפחתה ופעלה פחות או יותר על פי הספר בכדי להצליח להרות. ומצד שני, היא כל כך אהבה את העבודה שלה שהייתה מאוד תובענית ולא ממש הסתדרה עם תוכניות ההיריון שלה ושל בעלה. דמותה מאוד אנושית וריאלית. דמותו של וייס הייתה מורכבת. הוא טיפוס לא פשוט שתמיד הרגיש את הצורך לרצות אחרים, וגם אם הוא שידר כוח ועוצמה, בתוך תוכו שרר חוסר ביטחון ששלט בחייו והכתיב את צעדיו. הכנות לא הייתה מנת חלקו ומערכת היחסים שלו עם אביו הייתה אף היא מורכבת. במיוחד לאור העבודה שהאב דאג להקטין אותו בכל מפגש.

שורה תחתונה: רומן נפלא וקולח על עבודה תובענית, מערכות יחסים ובחירות חשובות בחיים. 

317 עמודים
עורכת הספר: עלמה כהן-ורדי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...