יום שבת, 25 בפברואר 2023

ההרוג השביעי

ההרוג השביעי / עידו לוי


עלילת הספר מספרת את סיפורו של אמיר. הוא נשוי למיקה ועובד כמאבטח צמוד של איש ציבור עשיר ומושחת אשר שואף להיכנס לפוליטיקה. אמיר לא אוהב את העבודה הנוכחית שלו וגם לא את האדם עליו הוא צריך להגן בגופו מפני איומים פוטנציאליים. אבל היו לו מספר סיבות שגרמו לו להיענות להצעה בחיוב. אחת מהן היא הכסף הרב שיקבל בתמורה, מה שיעזור במימון הטיפולים היקרים שאשתו מיקה עוברת בשל הקושי להיכנס להריון. 

שגרת חייו של אמיר מופרת כשנודע לו שחברו, יותם נעלם מביתו שבצפון הארץ. אמיר מחליט לצאת מיד בנסיעה לצפון בכדי לקחת חלק בחיפושים אחרי יותם. תוך כדי הנסיעה, הזיכרונות לוקחים את אמיר אחורה בזמן וחושפים בפנינו את סיפורם של אמיר ויותם שהינם שני הפכים גמורים. אמיר הוא אדם רציני, עצור ומסוגר ואילו יותם הוא חייכן, חברותי ומלא שמחת חיים. השניים התחברו כשנפגשו במסגרת עבודתם בחו"ל בחברת אבטחה מובחרת. אבל משהו התרחש באותה העת שגרם להם לפנות לשני כיוונים שונים, והותיר את אמיר עם תחושות קשות של אשמה שהציפו אותו בשל החלטות הנוגעות ליותם שנאלץ לקבל בזמנו. 

עוד בטרם קרה אותו אירוע חריג בחו"ל, יותם נאלץ להתמודד מול מקרה טראגי שהתרחש בעת שירותו הצבאי. האירוע לא עזב אותו וליווה אותו בכל רגע ורגע מחייו. חיוכו ושמחת החיים ששידר, הסתירו נפש פצועה ומדממת. תוצאות אותו אירוע מטלטל נטועות עמוק בנפשו של יותם ויישארו עימו עד ליומו האחרון.

הספר אמנם נרקם מפרי דמיונו של המחבר אך, הוא נכתב בהשראת אירוע אמיתי, עובדה אשר העצימה את חוויית הקריאה עבורי. הספר היה מצוין בעיני. לקח לי לא מעט עמודים להתחבר אליו, אבל באיזשהו שלב היה קשה להתנתק ממנו. הוא כתוב היטב, מעניין ואף מטלטל. הוא נוגע בנושאים כמו שחיתויות, פוסט טראומה, טיפולי פוריות ועוד. במהלך סיפור קורותיהם של אמיר ויותם לאורך השנים, נשזרים גם אירועים מהמציאות הישראלית, כמו העצרת שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל ב-4.11.95 וסיומה הנוראי עם הירצחו של רבין. אירוע מטלטל ועבורי במיוחד בתור מי שחגגה יום הולדת בדיוק באותו היום. 

ניכר כי הושקעה מחשבה רבה בעת בחירת שם הספר ותמונת הכריכה שלו. שניהם יקבלו משמעות ברורה לאחר קריאת הספר שעליו אני מאוד ממליצה. 

254 עמודים
עורך: עמיחי שלו
הוצאת שולחן כתיבה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...