יום שלישי, 28 בפברואר 2023

כיסאות מוזיקליים

כיסאות מוזיקליים / ירון שקדי


עלילת הספר מתרחשת בישראל של תחילת שנות ה-90 ומספרת את סיפורו של כרמל לוין, אנליסט העובד כמתמחה בחברת "דותן רז בית ההשקעות", חברה בדרום תל אביב בבעלותם של אלי דותן ויואל רז, שני חברים אשר מקווים להוביל את חברתם להפוך לאחת מחברות ההשקעה המובילות בארץ. החזון של כרמל בנוגע לשוק ההון והבורסה הוא הרבה יותר מתפתח מהקיים באותה התקופה. דעותיו נועזות והוא צופה הצלחה גדולה בתחום הטכנולוגיה והתקשורת. בחברה שבה הוא מועסק, כמו ביתר החברות בארץ משקיעים בנתיבים המוכרים ולא פונים לאופקים חדשים והלא נודעים.

כרמל אמנם עדיין מתמחה, אבל הוא מוכשר ובעל שכל חריף. יחד עם זאת, הוא טיפוס מסתורי עם עבר מעורפל אשר ייחשף אט-אט תוך כדי התקדמות העלילה. כרמל ייאלץ להתמודד מול השדים מהעבר והוא יעשה זאת באופן מאוד בלתי צפוי שיספק הסבר לשם הספר. ובמקביל, התרחשויות בישראל של שנות ה-90 ישפיעו על החברה שבה הוא מועסק ועל כלל החברות והמשק כולו. חדותו בתחומו תאפשר לו לגלות אי סדרים ויגיע הרגע שבו הוא יצטרך לקבל החלטה על המשך עתידו.

מה צפוי לכרמל בהמשך? האם יבסס את מעמדו בחברה או ימצא את מקומו בחברה אחרת? ומה הוא מסתיר בעברו? את כל התשובות תמצאו בספר המעניין: "כיסאות מוזיקליים"!

הספר הינו הראשון בטרילוגיה העוקבת אחר קורותיהם של העובדים בחברת בית ההשקעות. הוא כתוב היטב, מעניין, מעשיר את הידע, מאוד זורם, קולח וגדוש בהתפתחויות. אמנם לקח לי זמן להתחבר לעלילה מאחר וישנם פירוטים רבים הנוגעים לתחום הבורסה ושוק ההון בו איני מבינה דבר וחצי דבר. אבל למרות חוסר השליטה שלי בנושא עניין אותי להיחשף להתפתחויות, למאבקים הפנימיים בחברה ולתחרותיות בין חברות ההשקעות על כל לקוח ולקוח. כמו כן, הייתי מאוד סקרנית לגלות מה צפוי להתרחש בחייו של כרמל, הן בפן המקצועי והן בפן האישי.

לצד סיפורו של כרמל וסיפוריהן של יתר הדמויות המלוות אותו לאורך העלילה, אנו עדים לאירועים אמיתיים שהתרחשו בארץ ובעולם בשנות ה-90, אשר השפיעו באופן ישיר ועקיף על חברות שוק ההון ועל עובדיה ולקוחותיה, כמו נפילת הבורסה בשנת 1993 בעקבות דבריו הבלתי צפויים של נגיד בנק ישראל. אירועים נוספים שהוזכרו במהלך העלילה היו: הסכם אוסלו שנחתם בוושינגטון והפיגוע במערת המכפלה. הספר מסתיים בתחושה של אי ודאות לגבי המצב בארץ. סיום שרלוונטי ביותר לתקופה הנוכחית שמלווה אותנו בישראל.

שורה תחתונה: "כיסאות מוזיקליים" יפגיש אתכם עם כרמל אשר חייו ידעו עליות ומורדות חדות, ממש כמו הבורסה בימיה הסוערים!

372 עמודים
עריכה: גילי תל-אורן
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...