יום רביעי, 1 במרץ 2023

מצליחה בדרכה

מצליחה בדרכה / יעל יצחקי

בחברה שלנו לאנשים מאוד אכפת מה האנשים מסביבם חושבים עליהם. זה היה כך מאז ומתמיד אבל עכשיו עם עידן הטכנולוגיה ישנה תחושה שהתחרותיות בין בני האדם והצורך באישור ובפידבק חיובי מהסביבה רק הולכות וגדלות. בדר"כ, כשאדם מציג את עצמו, מיד לאחר שמו הפרטי הוא נוהג לספר במה הוא עוסק. יעל יצחקי, מחברת הספר, הרגישה לא בנוח לומר בזמנו שהיא לומדת לדוקטורט ומקדישה את כל כולה לטיפול בילדיה הפעוטים. לא לעבוד נתפס כמשהו לא תקין, גם אם היו לה סיבות טובות מאוד לכך. 

מאז חלפו שנים ויעל מביטה בעיניים חומלות אל הצעירה שהייתה ולא הרגישה אז בנוח עם הסיטואציה של לא להביא משכורת הביתה. היא משתפת בחוויותיה לרבות השנים ומקווה שבאמצעות ספרה, נשים אשר מחפשות את דרכן אל עבר מימוש עצמי, יצליחו להיעזר בספר, לקבל ממנו השראה ואולי אף למצוא את הנתיב הנכון והמתאים עבורן. 

הספר מכיל 25 ראיונות עם נשים אשר הצליחו להגיע להגשמה עצמית, כל אחת בדרכה שלה, בין אם הדרך נעשתה בלוויית אנשים נוספים אשר תמכו, כיוונו ועזרו ובין אם נעשתה לגמרי לבד. מדובר בנשים מסטטוסים שונים ומגוונים, הן מבחינת הגיל והן מבחינת המקצוע שבו בחרו לעסוק. יש מבניהן מי שידעה כבר מילדות במה תרצה לעסוק כשתהייה גדולה, יש מי שהגיעה לתובנות במהלך לימודיה, ויש גם את אלו שנאלצו לחשב מסלול מחדש ולשנות את חייהן במאה שמונים מעלות. בין הראיונות תמצאו גם ראיון עם עקרת בית שהחליטה להפסיק ולהתנצל על כך שהיא אינה עובדת. 

מאחורי כל סיפור ישנה אישה עוצמתית אשר מצאה את המקום שבו היא מרגישה הכי טוב עם עצמה. המקום שבו היא יכולות לומר כי הגשימה את עצמה וכי היא "מצליחה בדרכה". בין הראיונות תמצאו סיפורים מעוררי השראה של נשים ששלמות עם הדרך שלהן ואף החליטו להתנדב למען אחרים ולתרום מזמנן למען טובת הכלל. גם תמצאו ראיונות עם נשים מוכרות כמו עיינת שרוף שכבר כילדה השירה הייתה אצלה בדם והיא זוכה לסיפוק מעבודתה וממשפחתה ורוצה שיזכרו אותה כ"זאת שעשתה לכולם שמח" וטיטי איינאו שפתחה סלון יופי משלה והפכה לעצמאית כפי שחלמה, והיא בדרך להגשמת חלום נוסף כך שאין ספק שעוד נשמע עליה לא מעט. 

זוהי מהדורה חדשה לספר אשר יצא לפני כשנתיים וחצי בהוצאה אחרת, וכעת בגרסתו המחודשת התווספו לתוכנו שלושה סיפורים אודות נשים והשינויים שערכו בחייהן המקצועיים בעקבות מגפת הקורונה שפרצה במפתיעה לחיינו. 

213 עמודים
עריכה: טל בשן, תמר נהרי, ענת בר לב אפרתי
כריכה - סוכנות לסופרים
שנת הוצאה: 2022

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...