יום שישי, 3 במרץ 2023

איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה

איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה / תמי מילר


תכירו את תמי מילר. דיאטה היא חלק משגרת חייה. אבל אל תתנו לשם הספר להטעות אתכם. לא מדובר בספר על דיאטה, אלא בספר המשלב בין ניסיון אישי ומחקרים שיספק לכם את הכלים להפוך למאושרים תוך כדי קבלת הקיים. תמי נולדה בארץ ומתגוררת במיאמי. היא עבדה במשך שנים בעולם העסקים, עיסוק שלא אהבה והרגישה בה לא מסופקת. היא החליטה להעז ולעזוב את תפקידה שאמנם העניק לא חיי נוחות, אבל לא מילא את הלב והנפש. כך, היא מצאה את האושר, תרתי משמע. היא הפכה למאמנת אושר והרגישה שהיא נמצאת במקום הכי נכון ומתאים עבורה. עבודה שהיא באמת נהנית ממנה וגם מאפשרת לה לתת מעצמה לאחרים. 

בכתיבה נהדרת, שנונה, מלאת הומור וממגנטת, תמי משתפת באירועים שונים מחייה, כמו למשל הרגע שבו החליטה לשנות את עיסוקה ואיך הדבר השפיע על חייה. במשך שנים ארוכות היא ניסתה את כל סוגי הדיאטה. היא רזתה, עלתה, ושוב רזתה וחוזר חלילה. בסופו של דבר היא הבינה כי היא מאושרת בלי קשר ל-10 קילו המיותרים. זה לא אומר שהיא לא תנסה להשיל אותם ממשקלה, אבל אותם קילוגרמים מיותרים כבר לא חוצצים בינה לבין האושר. הדיאטה כבר לא מנהלת את חייה וכבר לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלה. ההבנה כי לא צריכים לחפש אחר השלמות אלא לקבל את עצמינו כפי שאנחנו, עשתה את השינוי המיוחל במחשבתה. העיקר הוא לאהוב את עצמנו במצב הקיים והאושר יופיע ברגע שנפנים זאת.

לצד סיפוריה על חוויות ילדותה (הכול התחיל כשאמא שלה הכריחה אותה לסיים את כל האוכל מהצלחת), ביקוריה עתירי הקלוריות בישראל (כי אי אפשר להגיד לא לפלאפל, דוכני שוק ומסעדות מומלצות) וכל סוגי הדיאטה שניסתה לאורך השנים (היא ממש ניסתה כל דיאטה קיימת. הכול! וגם היפנוזה, מיינדפולנס, ניקוי רעלים, כדורים, הזרקת הורמונים ושאיבת בטן), תמצאו בספר מגוון של מתכונים, חלקם בריאים יותר, חלקם קצת פחות אבל כולם מפתים ומגרים את בלוטות הטעם. כמו כן, בסיומו של כל פרק מופיעות שאלות שעליהן תוכלו לענות ובכך לקחת חלק במסע של תמי אל עבר חיים מאושרים, רגועים ובריאים יותר המעשירים הן את הגוף והן את הנפש.  

ובנימה אישית, חייבת לציין ששם הספר מאוד סיקרן אותי. בתור מי שגם נמצאת בדיאטה כל חייה, אני יכולה להבין את המאבק האינסופי במשקל. רזיתי עשרות קילוגרמים והעליתי אותם עם בונוס ושוב התהליך חזר על עצמו. בתקופה האחרונה אני שוב בדיאטה ולשמחתי השלתי לא מעט. אני בחצי הדרך וממשיכה בכל הכוח. אבל אני לא שוגה באשליות. אני מודעת לכך שאף פעם לא אהיה רזה. גם כשהייתי בשיא הרזון שלי (שהחזיק חודשים ספורים) הרגשתי שמנה. השלת הקילוגרמים לא תעשה אותי מאושרת. האושר צריך להגיע מתוכנו ובלי קשר למעטפת החיצונית שלנו. 

את התמונה שצולמה יחד עם הספר ציירה שרית, אחותי הקטנה, המהממת והמוכשרת, שכמוני יודעת דבר או שניים על דיאטות אבל בניגוד אלי, הפנימה טוב יותר כי האושר לא נמדד על פי הקילוגרמים. ואחרי השיתוף האישי שלי כל שנותר לי לעשות הוא להמליץ מכל הלב על הספר הנהדר הזה שגרם לי לחייך המון. רק לחייך כי לצחוק זה משמין. תשאלו את תמי. 

175 עמודים
עריכה: כרמל קרמן
כריכה - סוכנות לסופרים
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...