יום ראשון, 5 במרץ 2023

הקצב וציפור השיר

הקצב וציפור השיר / אליינה אורקהארט


תכירו את ד"ר רן מולר, פתולוגית לזיהוי פלילי. היא מקצוענית, בעלת נחישות וחדורת מטרה בתפקידה. למרות השנים שלה בתפקיד והניסיון הרב שצברה, היא מצליחה בכל זאת להזדעזע מסדרת רציחות של נשים אשר גופותיהן המרוטשות הגיעו אל שולחנה. רוצח סדרתי אשר מכונה "קצב הביצות" מטיל אימה על לואיזיאנה ורוצח נשים בצורה אכזרית במיוחד. הוא משאיר על הגופות רמזים ומצליח להתל במשטרה אשר מתקשה להשיג קצה חוט שיביא ללכידתו.

מעשיו כאמור מצליחים לטלטל את המשטרה ואת רן אשר קור הרוח שלה מתחיל להיסדק והעבר שלה שב להטריד את מנוחתה ולהפר את השגרה השלווה שהצליחה לנתב לחייה. רן פועלת בשיתוף פעולה עם הבלש ג'ון לרו בכדי ללכוד את הרוצח הסדיסטי אשר נהנה להשחית את גופותיהם של קורבנותיו ולגרום להם לסבל בל יתואר. נראה כי חזותו של הרוצח משדרת אדיבות שמצליחה להערים על הקורבנות אשר הולכים עם ה"תליין" שלהם מרצון. 

האם רן וג'ון יצליחו למנוע את הרצח הבא? האם קצב הביצות ילכד וריח המוות ינטוש את ביצות לואיזיאנה? את כל התשובות תמצאו בספר המתח המצמרר: "הקצב וציפור השיר"! 

אוהבים ספרי מתח? נהנים להילחץ תוך כדי הקריאה? אם התשובה לשתי השאלות היא "כן", אתם ממש לא רוצים לפספס את הספר הזה! הוא קצר וקולע, קצבי וקולח ומותיר את הקוראים עם חשק לספר המשך. מדובר בספר ביכורים מצוין, כתוב היטב, מותח לכל אורכו ואף מצמרר. קחו בחשבון שיש קטעי אלימות ממש סדיסטיים כך שרק אם תצליחו להתמודד איתם, אזי צפויה לכם חוויית קריאה טובה. שם הספר מאוד סיקרן אותי עוד בטרם התחלתי בקריאה. הבנתי מדוע הוא נקרא "הקצב" אבל "ציפור השיר" נראתה לי כל כך לא קשורה. משמעות השם תתברר במלואה רק תוך כדי הקריאה.

העלילה מועברת באמצעות שתי נקודות מבט. האחת היא של רן, ג'ון ושאר צוות השוטרים ואנשי הזיהוי הפלילי והשנייה היא של הרוצח הסדיסטי אשר זהותו ידועה לנו הקוראים למן הרגע הראשון, בעוד שרן וג'ון יצטרכו לעבוד קשה בשביל להצליח לגלות את זהותו של "קצב הביצות". ישנה גם תפנית מפתיעה בעלילה שאמנם הייתי צריכה לקרוא את הסצנה המדוברת פעמיים בשביל להבין אותה, אבל בסופו של דבר האסימון ירד. 

שורה תחתונה: "הקצב וציפור השיר" מעיניכם את השינה ידיר. 

215 עמודים
מאנגלית: ניצן לפידות
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...