יום שבת, 11 במרץ 2023

פינלי דונובן מחסלת

פינלי דונובן מחסלת / אל קוזימנו


תכירו את פינלי דונובן. היא נמצאת בתקופה גרועה בחייה. לפני שנה היא התגרשה מבעלה אחרי שגילתה כי בגד בה עם מתווכת דירות. כעת, סטיבן מאורס למתווכת ושכר עו"ד בשביל להשיג משמורת משותפת על ילדיהם. פינלי חוששת שהילדים הצעירים יילקחו ממנה. היא נכנסה לחובות שרק הולכים וגדלים. בתור סופרת כושלת, היא לא מצליחה לעמוד בדד ליין שנקבע לה לשם הגשת טיוטת ספר. פינלי לא רואה שום דרך מילוט מהמסלול המסחרר שחייה שועטים לעברו. 

אבל אז בגלל אי הבנה הזויה במיוחד, אישה שהאזינה בבית קפה לשיחה בין פינלי לסוכנת שלה, טועה לחשוב כי פינלי היא שכירת חרב. היא משאירה לה פתק ובו מבקשת את שירותיה בחיסול בעלה. בתמורה, מובטח לפינלי סכום של 50,000 דולר, סכום שיכול לסדר את הכאוס בחייה וימנע ממנה לאבד את ילדיה. אבל יש רק בעיה אחת... בשביל להשיג את הכסף פינלי צריכה להרוג בן אדם.

פינלי אולי כתבה על רצח וגופות בספרי המתח שהוציאה. על הדף זה נראה הרבה יותר פשוט. אבל להוציא לפועל תוכנית רצח של ממש? היא הרי לא רוצחת. רק סופרת כושלת ואמא במצוקה שבעלה בגד בה והותיר אותה לבד עם חובותיה. פינלי באמת לא מתכוונת לחצות שום קווים אדומים, אבל השתלשלות אירועים בלתי צפויה מעמידה אותה בלב ליבה של פרשה מסעירה שבה מעורבות גופות וגם ארגון פשיעה.

האם הסופרת הכושלת הפכה למחסלת? תקראו את הספר ותגלו!

הספר כתוב היטב. הוא מאוד קולח, מהנה ופרוע, עם דגש על הפרוע. אל תנסו לחפש היגיון בהשתלשלות האירועים אלא פשוט תרשו לעצמיכם להעביר מספר שעות בנעימים עם ספר שנון וגדוש בהומור אשר מכיל גם רגעים שבהם תרצו לזעוק "אלוהים ישמור". הספר מצליח לגעת בקלילות בנושאים רציניים כמו אימהות, קשיי פרנסה וגירושים.

למרות מגרעותיה ופזיזותה, פינלי דונובן הוא דמות כובשת ומעוררת חיבה. לצד אירועים הזויים שאליהם נקלעה יחד עם הבייביסיטר של ילדיה שהפכה לחברה/שותפה קרובה, פינלי גם מגלה שיש חיים אחרי הגירושים ושהיא לא רק אמא לילדים אלא גם אישה. הספר הוא הראשון בסדרת ספרים בכיכובה של האחת והיחידה: פינלי דונובן. מה שבטוח הוא שכשתגיעו לסוף הספר הדבר שהכי יעניין אתכם לדעת הוא מתי כבר יתורגם הספר הבא?

שורה תחתונה: "פינלי דונובן מחסלת" יפגיש אתכם עם גיבורה מאוד לא שגרתית שתגרום לכם לצחוק ולהזדעזע בו זמנית! 

315 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...