יום שבת, 18 במרץ 2023

יער הכוכבים הנמוגים

יער הכוכבים הנמוגים / קריסטין הרמל


עלילת הספר הנהדר הזה נפתחת באווירה מיוחדת שמזכירה סיפור אגדה. ישנה זקנה משונה ומתבודדת וילדה שמלווה אותה בשיטוטיה ביער עצום שבאזור פולין. אותה ילדה נולדה בברלין לזוג גרמני שנתנו לה את השם אינגה. הזקנה שהינה יהודייה ששמה ירושה, בעלת כוחות מסתוריים שלטענתה פועלת על פי הכוונות שמימיות שניתנו לה והורו לה לנווט את גורלה של התינוקת שלא אמורה לגדול לצד הוריה הרשעים. ירושה גרה כל חייה ביער והגיעה לברלין בכדי לחטוף את אינגה התינוקת בת השנתיים. היא מעניקה לה את השם יונה ומלמדת אותה את כל אשר עליה לדעת בכדי לשרוד בכוחות עצמה. 

השנים חולפות ויונה גדלה לצד ירושה, בת האנוש היחידה בחייה. השתיים מתגוררות בתוך היער ונמנעות מהציוויליזציה. יונה גדלה בבדידות ובלי אהבה, אבל עם כל הכלים שיאפשרו לה לשרוד בעולם. לאחר שירושה מתה, יונה נותרת לבדה ביער. כשהיא נתקלת בקבוצת יהודים שהגיעו ליער בכדי להסתתר מהנאצים, יונה מחליטה להצטרף אליהם ולעזור להם לשרוד את התקופה ביער הודות לכישורי ההישרדות שרכשה לאורך השנים. היא מרגישה מוזר להיות בקרבת בני אדם היות והתרגלה להיות לבד. כעת, בחברתם של קבוצת היהודים שנסו על חייהם, היא מגלה מה הן חברות, אחווה, דאגה, אהבה ואף שיברון לב ואכזבה. 

האם יונה תצליח להציל את חיי היהודים? ומה תגלה על עצמה ואיך הגילוי ישפיע על בחירותיה? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "יער הכוכבים הנמוגים"! 

איזה ספר יפהפה! קריסטין הרמל חוזרת אלינו עם ספר מקסים ומיוחד המדבר על ייצר ההישרדות ועל עוצמתו של הטבע אשר מכיל עולם נסתר וקסום שלצד סכנות טומן בחובו גם מקומות מסתור, מספק הגנה ואוכל וממחיש כי גם בתוך האפלה ניתן למצוא את האור. הרמל כותבת כרגיל נפלא. היא מצליחה לרתק בזכות עלילה סוחפת ודמויות מרגשות שנכנסות ללב. עלילת הספר הינה בדיונית, אולם את ההשראה לכתיבה הרמל לקחה מאירועים אמיתיים אותם היא משתפת בהרחבה בסוף הספר.

דמותה של יונה הייתה מקסימה בעיני. בהיותה פעוטה היא נחטפה מהוריה ומסלול חייה הוסט אל עבר היערות של פולין. היא נאלצה להתבגר בבדידות רבה לצד ירושה שהייתה קרה ונוקשה ולא סיפקה לה חום ואהבה. יונה קיבלה מירושה את כל הכלים לשם הישרדות שאפשר לה לצאת למסע המאתגר שהינם החיים עצמם, גם אם לא ידעה דבר וחצי דבר על חיבה ואהבה. בחירתה להצטרף לקבוצת היהודים אפשרה לה להכיר את עצמה לעומק וגם העלתה בפניה שאלות על זהות ושייכות שעימם נאלצה להתמודד ברגע האמת.

שורה תחתונה: קריסטין הרמל חוזרת עם ספר נפלא ומיוחד העוסק במסע הישרדות מעורר השתאות וממחיש את האור שחודר גם למקומות האפלים ביותר! 

333 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...