יום חמישי, 23 במרץ 2023

מתחת לסכין

מתחת לסכין / ג'ק ג'ורדן


תכירו את אנה, מנתחת לב בעלת שם ומוניטין אשר בזכות כישוריה הטובים הצליחה להציל את חייהם של חולים רבים. אבל משהו נורא התרחש בחייה. זאק, בנה בן ה-8 נחטף על ידי ארגון פשע אשר גם רצח את שכנתה של אנה שליוותה את זאק לבית הספר בזמן שאנה עבדה. החוטפים יוצרים איתה קשר ואומרים לה כי הדרך היחידה להשיב אליה את בנה ולהציל את חייו היא לעשות את כל מה שהם דורשים ממנה.

אנה עומדת לבצע ניתוח לב לחבר פרלמנט וראש ממשלה בפוטנציה. הניתוח שהוא אחד הניתוחים החשובים בקריירה שלה אמור להציל את חייו של איש הציבור ולהבטיח החלמה מהירה ואריכות ימים. אבל לחוטפים של זאק הצעיר יש תוכניות אחרות בשביל המטופל של אנה. הם לא מעוניינים בהצלחת ניתוח אלא בכישלונו וזאת למעשה דרישתם מאנה. היא צריכה להרוג את המטופל במהלך הניתוח או שבנה ימות. 

מה אנה תעשה? האם תפעל על פי דרישות החוטפים בכדי להציל את בנה? עד כמה תהייה מוכנה להרחיק לכת למען שלום בנה הצעיר? את כל התשובות תמצאו בספר המשובח: "מתחת לסכין"!

איזה ספר מעולה. מדובר במותחן נהדר הגדוש בדילמות מוסריות והחלטות הרות גורל. הספר כתוב היטב, קצבי, מאוד מותח, לעיתים מלחיץ, מצמרר ובלי רגע דל. מהרגע שהתחלתי לקרוא ממש התקשיתי להניחו מהיד. תוך כדי הקריאה הייתי ממש סקרנית לגלות איך העלילה תתפתח ומה צפוי לקרות דמויות המרכזיות בעלילה. דמותה של אנה הייתה מרתקת בעיני. מצד אחד מדובר במנתחת לב מוכשרת ובעלת מוניטין ושיעורי הצלחה גבוהים. היא אישה קרה ומחושבת שגם מתמודדת עם הפרעות שמתגלות באישיותה. דווקא התכונות האלה שלה שאותם ניווטה עד כה להצלת אנשים, יכולים לגרום לה לקטול חיים באותה נחישות שבה הצילה אותם. אך האם תעז לחצות את הקו כשחייו של בנה על כף המאזניים? בידיה התשובה. 

העלילה מועברת מנקודת המבט של שלוש דמויות מרכזיות. הראשונה היא אנה שמוצאת את עצמה מול סיטואציה קשה מנשוא וצריכה לקבל החלטות בלתי אפשריות. השנייה היא מרגו, האסיסטנטית של אנה, אישה קשת יום שמגיעה מבית הרוס. היא חסרת כל אשר בעיותיה הכלכליות גורמות לה לגנוב מעמיתיה. קבלת החלטות פזיזות מביאה את מרגו אל עבר מסלול מסוכן ומסחרר. השלישית היא רייצ'ל, חוקרת משטרתית אשר מנסה לפענח את רצח השכנה של אנה. רייצ'ל חוותה בעברה טרגדיה אישית אשר משפיעה עליה ועל תפקודה בעבודה וגורמת לה לחוסר אובייקטיביות במסקנותיה. האמנם?

שורה תחתונה: "מתחת לסכין" הוא ספר גדוש במתח שישאיר אתכם דרוכים עד העמוד האחרון! 

415 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...