יום שבת, 20 במאי 2023

המקום בו הכל התחיל

המקום שבו הכל התחיל / אדלה פילובסקי


תכירו את קלרה ויינרייט. היא בדרכה לדרום אמריקה כשהיעד שלה היא צ'ילה, המדינה אשר ממנה הגיעה אמה ובה מצא אביה ניצול השואה מחסה אחרי שאיבד את כל משפחתו באירופה. זו המדינה שבה גם נולד אחיה הגדול. משפחתה עלתה ארצה וקלרה נולדה בישראל. היא מעולם לא ידעה כי בצ'ילה מתגוררים קרובי משפחתה מצד אמה. האמת הזו נודעה לה לאחר מות האם והפתיעה אותה מאוד. 

אבל זו אינה ההפתעה היחידה שציפתה לה... האם הותירה לקלרה מחברת שבה היא משתפת אותה בסיפור חיים שקלרה לא הייתה מודעת אליו. באותו סיפור טמון סוד משפחתי מטלטל שהביא את קלרה לקבל את ההחלטה לטוס לצ'ילה בעקבות הגילויים החדשים בחייה וגם במטרה להכיר את שורשיה, לגלות את עצמה מחדש ולצעוד בנתיב גורלה. 

העלילה חוצה היבשת נעה בין עבר והווה. לעבר אנו נחשפים באמצעות זיכרונותיה של קלרה מימי ילדותה ועד בגרותה. כך אנו מתוודעים לטרגדיה שפקדה את ביתה והשפיעה קשות על המשפחה. קלרה גדלה כילדה בודדה ועצובה. אמה לא הפגינה כלפיה אהבה ואביה היה שקוע בסבלו. קלרה החליטה להיאחז בכישרונה המוסיקלי ולהפוך לפסנתרנית מצליחה, אבל המציאות שבה לטלטל את עולמה. ובחזרה להווה, קלרה חווה בצ'ילה אירועים משני תודעה שיסללו בבהירות את המשך חייה. היא תצעד באותה הדרך שבה אמה צעדה שנים רבות קודם לכן ובתוך כך תחווה אהבה על כל סוגיה.

נהניתי מקריאת הספר שהיה מאוד קולח ומעניין וכל אורכו והייתי סקרנית לגלות באיזה אופן תתפתח העלילה, גם אם את חלק מההתרחשויות ניחשתי מבעוד מועד. קלרה, גיבורת הספר יוצאת למסע מישראל לצ'ילה, מדינה שהייתה זרה עבורה אך אט-אט מצאה בה את ביתה ואף את יעודה ועתידה. הסיפור לקח אותי למסע מרתק אל עבר היעד המרוחק הזה שבו ישנם נופים עוצרי נשימה אבל גם עבר קשה וכואב של הפיכה צבאית שטלטלה את חייהם של הצ'יליאנים במשך שנים. לי לא יצא לבקר בדרום אמריקה אבל אחותי הייתה לפני מספר חודשים בארגנטינה, צ'ילה וברזיל והנופים שהכי הקסימו אותה היו אלו מצ'ילה ולמעשה מקומות שהוזכרו בספר כמו פוארטו וואראס.

שורה תחתונה: "המקום שבו הכל התחיל" לוקח את הקורא למסע מרתק על אדמת צ'ילה ומדבר על טרגדיות, אי הבנות, סודות משפחתיים ומסע עוצמתי משנה חיים! 

251 עמודים
עריכה: נתנאלה רון אייזנברג
אייפאבליש הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2023 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...