יום שלישי, 23 במאי 2023

תמונות נסתרות

תמונות נסתרות / ג'ייסון רקולאק


תכירו את מלורי קווין. תקופה מאוד מורכבת עברה עליה. היא חוותה טרגדיה משפחתית והתמכרה למשככי כאבים. כעת, כשהיא נקייה מסמים מזה שנה וחצי, היא יוצאת לדרך חדשה ומוצאת עבודה כמטפלת של טדי בן ה-5. טדי והוריו מתגוררים באזור שקט וביתם ממוקם בקרבת יער. מלורי ממש מרוצה מעבודתה החדשה. הוריו של טדי ממש נחמדים אליה וטדי עצמו הוא ילדון מקסים וכובש. היא ישנה בקוטג' קטן ששימש למחסן בעבר וכעת שופץ וזוכה לפרטיות ורוגע במתחם היער, אז מה כבר יכול להשתבש? מסתבר שהרבה מאוד.

מלורי מנהלת אורח חיים בריא, רצה בכל יום ונחושה להישאר נקיה מסמים. אבל בבית משפחתו של טדי קורים דברים מוזרים. לטדי יש חברה דמיונית בשם אניה שזה כשלעצמו לא עניין חריג עבור ילדים צעירים. אבל טדי גם התחיל לצייר ציורים מאוד מטרידים שמציגים זירת רצח ביער. מלורי מתחילה לחשוד שרוחות רעות נושבות בבית המשפחה ומשתמשות בטדי בשביל להעביר מסר כלשהו. היא מקשרת את המתרחש לרצח נושן ובלתי פתיר שהתרחש באזור שנים רבות קודם לכן. אבל איך תוכל לספר להוריו של טדי על חשדותיה? לאור עברה המפוקפק, מי בכלל יאמין למילה שיוצאת לה מהפה?

מלורי ממשיכה לעקוב בנחישות אחר הרמזים שמצטברים בציוריו של טדי. היא לא מתכוונת להניח לנושא, גם אם אף אחד לא יקח אותה ברצינות. מה מסתתר מאחורי ציוריו המטרידים של טדי? האם מלורי צודקת בחשדותיה או שמא הכל הוא תוצר של פרי דמיונה? את כל התשובות תמצאו בספר המעולה: "תמונות נסתרות"! 

איזה ספר נהדר! זהו בדיוק סוג הספרים שמזכיר לי למה אני כל כך אוהבת ספרי מתח. העלילה ממגנטת מתחילתה ועד סופה. היא מותחת, מרתקת ומכילה תפנית בעלילה שלא תבינו מאיפה היא נחתה עליכם. אותי הספר הצליח להפתיע ובגדול ואם גם אתם מכורים לספרי מתח מורטי עצבים, אתם ממש הולכים לעוף על הספר המשובח הזה. 

הפרקים בספר קצרים וקולחים והעלילה מועברת בגוף ראשון בקולה של מלורי. דבר נוסף שהיווה ערך מוסף הוא שילובן בעלילה של התמונות המטרידות שצויירו על ידי טדי הצעיר. קריאת הספר במקביל לחשיפה הויזואלית הייתה נהדרת בעיני. זה לא משהו שגרתי, בטח שלא בספרי מתח. אבל לדעתי זהו רעיון מאוד מוצלח שרק העצים את חוויית הקריאה. 

שורה תחתונה: זהירות! ספר מבריק לפניך. ב"תמונות נסתרות" צפויה לכם תפנית חדה בעלילה! 

380 עמודים
מאנגלית: אמנון כץ
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...