יום חמישי, 1 ביוני 2023

בת הלוויה

בת הלוויה / קייטי אלנדר


תכירו את מרגו, היא בת 16 ונותרה לבדה בעולם לאחר שכל משפחתה נהרגה בתאונת רכב. מרגו נכחה בתאונה והייתה היחידה ששרדה. בבית היתומים שבו היא שהתה, מרגו שמעה מהסובבים אותה עד כמה שהיא ברת מזל. אבל היא לא רואה ככה את פני הדברים. להיות היחידה ששרדה מבין כל משפחתה, לחוות סיוטים בכל לילה ולהתעורר בבהלה, להיות הכי בודדה ועצובה שיש, כל אלה הכי רחוקים מלהיות ברת מזל מבחינתה. 

אבל נראה שהמזל דווקא כן מחייך למרגו למרות הכול כי משפחת סאטון האמידה מקבלת את מרגו לביתה. המשפחה מורכבת מארבעה נפשות: ההורים ג'ון ולורה והילדים אגתה ובארט. מרגו מגיעה לבית בכדי לשמש כבת הלוויה של אגתה, נערה בת גילה החולה מאוד ולא מתפקדת כבר שנה. מרגו שמחה שיש לה בית לגור בו עם משפחה שמקבלת אותה בזרועות פתוחות. אמנם, מצבה של אגתה מטריד את מרגו והעובדה שעליה לבלות עמה את כל ימיה מעוררת בה אי שקט.

אבל זה הרבה יותר טוב מלשהות בבית יתומים ציבורי. האמנם? מרגו מנסה להסתגל לחיים החדשים שנפלו בחלקה. אבל אז היא מתעוררת למילה "לכי" הכתובה בשחור על הקיר וזועקת אליה בעוצמה. וטרם נאמרה המילה האחרונה...מה עוד צפוי להתרחש בביתה החדש שהיה אמור להיות מקום המבטחים שלה? תקראו את ספר ותגלו!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שאמנם הוא מתויג כספר לנוער, אבל לדעתי גם המבוגרים מביננו אוהבי ספרי המתח יהנו ממנו ואפילו מאוד. הכתיבה טובה, ממגנטת וקולחת, הפרקים קצרים ומרתקים ובשליש האחרון של הספר העלילה צוברת תאוצה לא תצליחו להפסיק ולקרוא את הספר עד שתגיעו לעמוד האחרון. 

התיאורים בספר מאוד טובים ואמינים וממש יכולתי לדמיין את כל ההתרחשויות מול עיני, כאילו אני צופה בסרט מתח מוצלח. הדבר הראשון שתפס אותי בספר הזה הוא הכריכה שמבהירה היטב לאיזה ז'אנר הספר משתייך. אילולא הסימון המוזהב שהכריז על זכייתו של הספר בפרס אדגר כספר הנוער הטוב ביותר, לא הייתי מסיקה כי מדובר בספר לנוער.

שורה תחתונה: "בת הלוויה" אולי מוגדר כספר מתח לנוער, אבל גם המבוגרים שביננו הולכים לעוף עליו ולהצטמרר יחד עם מרגו!

360 עמודים
מאנגלית: אורה דנקנר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...