יום רביעי, 7 ביוני 2023

תפוז דם

תפוז דם / הארייט טייס


תכירו את אליסון. היא עו"ד במקצועה שסוף סוף קיבלה לידיה ייצוג של לקוחה בתיק רצח. בשביל זה היא עבדה כל כך קשה כל השנים וכעת הגיע הרגע להוכיח את עצמה ואת יכולותיה. מזל שמבחינה מקצועית אליסון מצליחה כי בכל שאר התחומים היא נכשלת. נישואיה רעועים מאי פעם, היא בקושי נמצאת שם בשביל בתה הצעירה, חוזרת בשעות מאוחרות ושותה אלכוהול בלי סוף ובשנה האחרונה יש לה מאהב בשם פטריק שהוא גם העו"ד שיעבוד עימה וינחה אותה בתיק הרצח.

אליסון נחושה לשפר את חייה האישיים ולהציל את נישואיה. היא מתכוונת להיפרד סופית מפטריק ולהיות שם בשביל בעלה ובתה. אבל כוח הרצון שלה מקרטע כשפטריק נמצא בסביבה ואם זה לא מספיק, מישהו מודע למעשים שלה ושולח לה הודעות אנונימיות מאיימות. אליסון מודאגת אבל מנסה להתרכז בתיק הרצח שכל כך חשוב לקריירה שלה.

החשודה בתיק הרצח רק רוצה להודות באשמה ולסיים עם המשפט, אבל אליסון פועלת בכדי לעשות את כל מה שניתן בכדי שהלקוחה שלה תקבל את העונש המינימלי. אבל בזמן שהיא מנסה להגן על הלקוחה שלה, חייה שלה נמצאים בצרות של ממש ויגיע הרגע שבו יהיה עליה לקבל החלטה קשה שתשפיע על כל היבט בחייה.

האם אליסון תצליח לשקם את נישואיה ולעזוב סוף סוף את פטריק? ואיך יתפתח תיק הרצח? את כל התשובות תמצאו בספר מלא בתפניות: "תפוז דם"!

מאוד נהניתי מהספר ומהאופן שבו התפתחה העלילה. את חלק מההתפתחויות היה ניתן לנחש מבעוד מועד אבל היו גם כאלה שהפתיעו אותי מאוד וחלק מההנאה מספר הוא היותו בלתי צפוי, כך שברובו הוא בהחלט ענה על ההגדרה הזו. העלילה המעולה שמרה על עניין לכל אורכה והייתי ממש סקרנית לגלות איך תסתיים. 

הכתיבה בספר ממש טובה, הפרקים מועברים בגוף ראשון, הם קצרים, קולחים, מרתקים ובחלקם אף מותחים. אמנם לא הייתה אף דמות שהצלחתי לחבב בספר כי לכל אחת מהדמויות המרכזיות היו חולשות ופגמים שדי האפילו על הצדדים החיוביים שלהן. אבל נהניתי מכל דמות ודמות, מהמורכבות שלהן ומהשינויים שחלקן חוו לאורך העלילה.

שורה תחתונה: אנחנו אולי נמצאים בסוף עונת התפוזים אבל את ה"תפוז דם" הזה אתם ממש לא רוצים לפספס! 

317 עמודים
מאנגלית: גיא הרלינג
הוצאת תכלת 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...