יום שני, 12 ביוני 2023

שומרי המגדלורים

שומרי המגדלורים / אמה סטונקס


עלילת הספר היא אמנם בדיונית אבל בסיסה לקוח מסיפור אמיתי לחלוטין אשר בו נעלמו עקבותיהם של שומרי מגדלור. את פיסת ההיסטוריה הזו משנת 1900 לקחה הסופרת והפכה אותה לבדיון גדוש במסתורין.

השנה היא 1992 ודן שארפ, סופר ספרי הרפתקאות מחליט לכתוב ספר אודות היעלמותם של שלושת שומרי מגדלור מבודד אשר עד כה איש לא ידע לספר בדיוק מה קרה להם. ההנחה הרווחת הייתה כי השלושה מצאו את מותם ביום היעלמותם,  אך איך ומדוע? הדבר אינו ידוע. דן קובע ראיונות עם נשותיהם של שלושת הנעדרים. הוא רוצה לשמוע מהן את נקודת מבטן על אשר התרחש שני עשורים קודם לכן.

וכך, בקולן של הנשים שנותרו מאחור, אנו מתוודעים לסיפור של כל אחת מהנשים ולאופן שבו היא רואה את הדברים. ובמקביל לסיפור ההווה, העלילה חוזרת אחורה בזמן ומגוללת את אשר התרחש במגדלור המבודד בימים והשעות שלפני ההיעלמות. את אשר התרחש אנו מגלים באמצעות נקודת המבט של כל אחד משומרי המגדלור, עד הגעתו של ציר הזמן ליום שבו הכל השתבש וחייהן של שלוש משפחות ואף יותר מכך, לא ישובו להיות כבעבר.

מה באמת קרה לשלושת שומרי המגדלור? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה מאוד מרתק בעיני. הוא אפוף מסתורין וממש עד לסוף הספר קשה לפענח את אשר התרחש באותו מגדלור מבודד. כשהתחלתי לקרוא את הספר הוא לא כל כך זרם לי אבל משהו בתעלומת הסיפור ובמסתורין שסביב סיפור ההיעלמות דרבן אותי להמשיך ולקרוא. ואני ממש שמחה שהתמדתי בקריאה כי באיזשהו שלב בלי ששמתי לב העלילה צברה תאוצה והסקרנות שלי לגבי סימני השאלה רק הלכה וגברה.

הסיפור מביא את סיפורם של שומרי המגדלורים, את אופן תפקידם המאתגר והמורכב בשל הבדידות שמלווה את התפקיד. ניכר כי הסופרת ערכה מחקר מקיף אודות אורך חייהם של שומרי המגדלורים. תפקיד משמים ומלא בדידות אשר הקדמה העלימה אותו מן העולם. הספר כאמור מלא מסתורין ומדבר על סודות, שקרים ואמיתות ועל השדים מהעבר שנמצאים שם תמיד ועלולים לצוף מעל לפני השטח ברגע שהכי פחות מצפים להם.

שורה תחתונה: שומרי המגדלור דאגו לשמירה על אור המגדל המבודד עד שאורם שלהם כבה ונעלם לעד! 

340 עמודים
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...