יום שישי, 16 ביוני 2023

קצוות שרופים

קצוות שרופים / מיכל קרייטלר


זה היה אמור להיות היום המאושר בחייה של אתי אמסלם. בתה בכורתה נולדה בבית החולים והיא הייתה לצידה בעריסה, עד שהיא כבר לא הייתה שם. אותו יום שהיה אמור להיות שמח הפך לסיוט שילווה את אתי בכל רגע מחייה. התינוקת בת היום שאפילו שם הוריה לא הספיקו לתת לה, נחטפה מבית החולים והמשטרה לא הצליחה לאתר את החוטפת ואת התינוקת. התברר כי החוטפת, יולדת ששהתה במיטה ליד אתי ואיבדה את תינוקה בלידה, החליטה לחטוף את ילדתה של אתי ומאז נעלמו עקבותיה כאילו נמחתה מעל פני האדמה.

16 שנים חלפו מאז אותו יום איום ואתי תמיד הותירה בליבה את התקווה שבתה תשוב למשפחתה. אתי התגרשה, יש לה שני בנים שאותם היא מפרנסת מעבודתה כספרית. בביתה ישנו חדר השייך ל"תינוקת" ושמיועד אך ורק לה. כולם כבר הפסיקו להאמין שהבת שנחטפה תחזור אי פעם, אבל אתי לא איבדה את התקווה הזו שאפשרה לה להמשיך בחייה. ואז, מגיע טלפון מהמשטרה ומבקשים ממנה להגיע אליהם. אומרים לה שזה בקשר לבת שנחטפה ממנה לפני 16 שנים. התקווה שוב מציפה את ליבה והיא ממהרת לתחנת המשטרה עם משה, הגרוש שלה.

האם תפילותיה יענו והבת החטופה תשוב לחיק המשפחה? את התשובה תמצאו בספר הנהדר: "קצוות שרופים"!

הספר היה נהדר בעיני והכתיבה הייתה פשוט ממגנטת לכל אורך הספר. העלילה מועברת בגוף ראשון מנקודת מבטה של אתי. אמא לביאה אמיתית שמדברת בגובה העיניים, בישירות, בכנות ובאותנטיות רבה. אתי נאלצה להתמודד מול מציאות קורעת לב. מכלול הרגשות שחוותה ושלל מחשבותיה הועברו בצורה נפלאה ומלאת רגש. מאוד אהבתי את דמותה אשר מצד אחד גילתה חוזק ונחישות ומצד שני התמודדה מול פחדים, חוסר ביטחון ואשמה.

הספר הזה הוא מסוג הספרים שמרגע שמתחילים לקרוא בהם, קשה להתנתק. הספר הנהדר הזה מדבר על קשרי משפחה, זהות ושייכות, תקווה, אשמה וגעגוע ואהבת אם. ההתרחשויות בספר מוציאות את אתי משגרת חייה ולוקחות אותה למסע ברחבי ישראל, מסע שהוא כמו רכבת הרים של רגשות אשר יגרמו לה לחשוב על העתיד, להיזכר בעבר ולשאול את עצמה שאלות קשות. וכשיתקבל המענה לשאלה מאוד חשובה עבורה זה יגיע בדרך הכי לא צפויה.

שורה תחתונה: סיפור נהדר על תינוקת חטופה שאולי אחרי שנים חוזרת ועל אמא לביאה שעל בתה נלחמת ולרגע לא מוותרת! 

207 עמודים
עורכת הספר: אורנה לנדאו
הוצאת שתיים 
שנת הוצאה: 2023 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...