יום חמישי, 22 ביוני 2023

מיהי מוד דיקסון?

מיהי מוד דיקסון? / אלכסנדרה אנדרוז


תכירו את פלורנס דארו. מגיל צעיר היא שמעה מאמה כי היא נועדה לגדולה והיא התחילה להאמין בכך. פלורנס חלמה להפוך לסופרת מצליחה, אבל הבעיה היא שהיא לא באמת מצליחה לכתוב סיפור טוב. לאחר רומן עם גבר נשוי שעובד בתפקיד רם מעלה בחברה שבה היא מועסקת, פלורנס עושה מעשה שגורם לה להיות מפוטרת במיידי. היא לא ממש מצטערת על כך ולמרבה שמחתה מוצאת את עבודת החלומות. להיות העוזרת האישית של הלן וילקוקס, סופרת מתבודדת שכותבת בשם העט "מוד דיקסון".

פלורנס מרגישה בעננים. חוץ ממנה ומהסוכנת של הסופרת, אף אחד לא יודע מי עומדת מאחורי שם העט "מוד דיקסון" הכל כך מדובר ומוכר. מוד דיקסון הוציאה לפני שנים ספר ממש מצליח וכולם סקרנים לגבי זהותה האמיתית. פלורנס נוסעת עם הסופרת למרוקו לצורך תחקיר עבור ספרה החדש. היא מקווה ללמוד ממנה דבר או שניים על כתיבה ופשוט ליהנות בגדול מההזדמנות הזו שהחיים העניקו לה. 

אבל אחרי כמה ימים שאותם העבירה בנעימים עם הלן ברחבי מרוקו, פלורנס מתעוררת בבית החולים כשהיא עם גבס בידה וחבולה בכל גופה וכולם מסביב קוראים לה בטעות מיס וילקוקס. פלורנס מתייחסת לטעות הזו כאל הזדמנות שלא תחזור על עצמה והיא מתכוונת לתפוס אותה בשתי ידיה ולא לוותר על הסיכוי לשנות את חייה כפי שכל כך חלמה לעשות. 

האם הרעיון שנרקם במוחה במיטת בית החולים הולך להצליח? תקראו את הספר ותגלו!

הספר הזה היה עבורי ממש תיבת הפתעות. הרומן הפסיכולוגי הזה התחיל באטיות, התפתח בצורה מפתיעה ומעניינת וככל שהעלילה התקדמה כך הוא הפך ליותר ויותר מותח ומרתק. מאוד התפלאתי מכך שמדובר בספר ביכורים היות והוא כתוב פשוט נהדר. הפרקים קצרים וקולחים והתפניות בעלילה רבות ובלתי צפויות. תחילה, חשבתי לתומי שזה כל כך ברור מה הולך לקרות. אז זהו שלא! הניחוש שהיה לי אמנם היה נכון אבל ההתפתחויות לא עצרו שם והמשיכו להתחולל ממש עד לפרק האחרון.

העלילה אמנם מתחילה בארה"ב אבל היא ממשיכה ומסתיימת במרוקו, מדינה אקזוטית חמה וחולית, גדושה בסמטאות, שווקים וים של תיירים. פלורנס והלן יצעדו ברחובותיה וסמטאותיה של מרקש ובהמשך יגיעו לכפר מרוחק שבו הכל הולך לצאת משליטה. אני ממש נהניתי מהכיוונים הפרועים והאפלים שהסופרת רקמה בעלילה ועל כן ממליצה על הספר בחום. 

שורה תחתונה: פלורנס בטוחה שהיא נועדה לגדולות וכי מצפה לה עתיד נוצץ. מישהו צריך לרמוז לה שכדאי שתרד מהעץ! 

302 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...