יום שלישי, 27 ביוני 2023

תרדמה עמוקה

תרדמה עמוקה / סטיבן קונקולי


תכירו את דבין גריי, מומחה לריגול נגדי ולמודיעין מסכל. אימו של דבין, הלן הייתה שנים ארוכות קצינת סי. איי. איי, אבל לאחר שעברה התמוטטות עצבים הסי. איי. איי ויתרו על שירותיה ומאז הלן חיה בעולם משלה הרחק ממשפחתה. היא ובעלה התגרשו ודבין ואחותו כמעט ולא ראו אותה עוד. אבל אז דבין מקבל שיחת טלפון מאביו שבישרה לו שאימו חטפה אדם, הרגה שוטר ובסופו של דבר גם את האדם שחטפה ולאחר מכן התאבדה.

דבין כאמור האמין לאורך השנים כי אימו איבדה קשר למציאות וסובלת מהזיות. אבל לאחר מותה התרחשו כמה דברים שגרמו לו לפקפק במה שהאמין עד כה על אימו. הלן השאירה עבורו הודעות מוקלטות והפנתה אותו למקום שבו הוא יוכל למצוא מסמכים אשר חושפים על מה היא עבדה לאורך כל התקופה. היא האמינה כי קיימים ברחבי ארה"ב סוכנים רדומים מרוסיה אשר מהווים סכנה עצומה למולדת.

חשיפת המזימה הרוסית שהתחילה כבר לפני עשורים רבים הובילה את האם לצעד הנואש שנקטה בו שכלל חטיפה של סוכן רדום שהיווה סכנה ממשית על ארצה. מאחר והלן לא הצליחה במשימה היא העבירה את השרביט לבנה שלאט לאט מתחיל להבין את גודל הסכנה ואת קיומה של תוכנית זדונית שתוצאותיה עלולות להיות הרסניות. דבין חובר לאדם בשם קרל ברג, קולגה לשעבר של אימו. בעזרת הידע הנרחב שלו וקשר עם אנשים מתאימים, דבין מקווה להמשיך מהמקום שבו הפסיקה אימו ולסכל את הניסיון של רוסיה לפגוע בשלל היבטים במולדתו.  

האם יצליח? שאלה טובה שלצערי אין לי תשובה עליה. הספר באמת היה מאוד מעניין ומרתק. חוויית הקריאה הייתה מוצלחת והרגישה לי כמו צפייה בסרט מתח ופעולה מצוין. היו קטעי אקשן וגם לעיתים המון הסברים על טכנולוגיות ואסטרטגיות שהיו במינון גבוה לטעמי, אבל סה"כ נהניתי מהספר אבל התבאסתי מכך שרק בדיעבד התברר כי הוא הספר הראשון מתוך סדרת ספרים בכיכובו של דבין גריי. בינתיים, הספר השני בסדרה טרם יצא בשפת המקור ואני מקווה שעם יציאתו הוא גם יתורגם לעברית כי השאירו אותי במתח.

כשהתחלתי לקרוא את הספר הייתי צריכה שוב להסתכל על הכריכה בשביל לוודא שלא טעיתי בספר היות והפרולוג שלו הצליח לבלבל אותי מאחר והוא התרחש בישראל ונתן תחושה של סופר שמכיר את המציאות הישראלית. רק בהמשך ההקשר לישראל מובהר. אז כן, אנחנו על המפה גם כאן אם כי במקרה הזה היה עדיף שלא היינו לאור המציאות הדיסטופית שמתוארת בו. לדבין ושותפיו למאבק מול המזימה הגדולה נגד ארה"ב, הצטרפה בעל כורחה גם חברתו הטובה של דבין, טייסת קרבית לשעבר שחיפשה עבודה באזרחות וממש לא חשבה שהיא תמצא את עצמה בעיצומו של תרחיש אימים מסכן חיים שכזה, גם עבורה שנתקלה בלא מעט מצבים מסוכנים. התחושה שהתקבלה מהספר הראשון היא שדברים הולכים להתפתח בינה לבין דבין, הרבה מעבר לקשר אפלטוני. 

שורה תחתונה: "תרדמה עמוקה" הוא ספר ראשון בסדרת המותחנים בכיכובו של דבין גריי שיוצא לסכל איום עצום על ארה"ב! 

413 עמודים
מאנגלית: יואב כ"ץ
דני ספרים הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...