יום שני, 10 ביולי 2023

העלילה

העלילה / ג'ין האנף קורליץ


תכירו את ג'ייקוב (ג'ייק) פינץ' בונר, סופר אשר בתחילת דרכו הוציא ספר שזכה להצלחה רבה ומאז לא הצליח לכתוב עלילה אשר תסחוף את הקוראים כמו שקרה עם ספר הביכורים שלו. ג'ייק התחיל ללמד כתיבה יוצרת ואחד מתלמידיו היה צעיר בשם אוון פארקר. אוון היה טיפוס שחצן במיוחד. הוא סיפר לג'ק על הסיפור שכתב אשר לדעתו הוא מעולה ונדיר ובטוח יהפוך עם צאתו לרב מכר. אוון סיפר לג'ק את עלילת הסיפור וג'ק הבין שאכן מדובר בעלילה מפתיעה בעלת פוטנציאל אדיר ושיער שיש סיכוי טוב שעוד ישמע על הספר בעתיד.

ג'ייק חזר לשגרת חייו המשמימה. הוא עובד בעבודה לא מתגמלת ומחסום הכתיבה שלו נמשך. כשאחד האנשים שבהם הוא פוגש מזכיר לו את אוון פארקר השחצן הוא מחליט לברר עליו פרטים ולנסות להבין איך קרה שהוא טרם פרסם את ספרו המבטיח. ג'ייק מגלה באמצעות האינטרנט שאוון מת זמן לא רב לאחר קורס הכתיבה היוצרת. הוא מחליט לעשות מעשה ולכתוב את הסיפור ששמע מאוון בזמנו. הרי חבל שעלילה כל כך טובה לא תצא לאור.

הספר החדש של ג'ייק הופך להצלחה מסחררת! כולם מדברים עליו ואף מתנהל משא ומתן בכדי להפוך את הספר לסרט. ג'ק מסתובב ברחבי ארה"ב, מתארח בתוכניות וחותם על ספרים, משתתף בהרצאות ונהנה מאהבת הקוראים. הוא אפילו מתאהב ונראה שהחיים מחייכים אליו. אבל אז הוא מקבל אי מייל מאדם עלום שכותב לו: "אתה גנב". ההודעה המטרידה הזו היא הראשונה מבין שלל הודעות שבאמצעותן מישהו דואג להבהיר לג'ייק כי הוא יודע שג'ייק גנב את סיפור העלילה של ספרו המצליח.

ג'ייק מבין שחייו עלולים להיהרס בכל רגע. הוא מחליט לברר מי שולח לו מסרים מאיימים ולשם כך מתחיל לחקור אודות חייו ומותו של אוון פארקר. מה יגלה בחקירתו והאם גניבת הסיפור תתפרסם ברבים? תקראו את הספר ותגלו!

הספר הזה היה מעולה בעיני, גם אם הוא לא הצליח לעורר בי עניין בפרקיו הראשונים. למעשה, כשהתחלתי לקרוא אותו הרגשתי שהוא עמוס בפרטים והייתה בו התעמקות בנושאים שלא הצליחו לרתק אותי ובגלל שהוא לא זרם לי הייתי זקוקה להפוגה ממנו. אבל אני ממש שמחה שחזרתי לקרוא אותו ושהתמדתי בקריאה היות ואחרי ההתחלה המקרטעת ההמשך היה פשוט נהדר. העלילה צברה תאוצה באופן משמעותי והיה קשה להניח את הספר מהיד. 

הספר מדבר על עולם הספרים, צדדיו היפים כמו הצלחה, תהילה, מעמד ופרסום, וגם על הצדדים היפים פחות כמו מחסום כתיבה, כישלון, לחץ מצד המו"ל, גניבה ספרותית ועוד. אהבתי את ההתפתחויות שאמנם ניחשתי אותם מבעוד מועד לאור הרמזים שפוזרו לכל אורך העלילה. אבל הייתי ממש סקרנית לגלות אם ההשערות שלי היו נכונות וכיצד בדיוק יתרחשו הדברים. גם הסיום היה מוצלח והותיר אותי עם תחושה טובה מהספר. 

שורה תחתונה: "העלילה" לוקחת אותנו אל מאחורי הקלעים של עולם הספרים, על צדדיו החיוביים ועל אלו שפחות. 

330 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...