יום חמישי, 6 ביולי 2023

אל תדברי

אל תדברי / סיון קיש


רומא סוערת וגועשת כשהשחקנית המפורסמת אנטונלה מרטינלי מורעלת ומתה במהלך מסיבה שערכה בוילה שבה התגוררה. המסיבה נערכה לאנשי החברה הגבוהה וכתבי רכילות קיוו להצליח להשיג סקופ ולפרסמו בעיתוניהם. חקירת הרצח יוצאת לדרך והבלשית קתרין סמית' מצטרפת למשטרת רומא בכדי לחקור את הפרשה המטלטלת ולגלות מי הרעיל את כוסית השמפניה ששתתה אנטונלה. 

ככל שמתקדמת החקירה, כך רשימת החשודים הולכת ותופחת. בעת שהשחקנית שתתה את השמפניה המורעלת אורחים רבים היו בקרבתה מאחר והונחו בסמוך אליה כריכוני קוויאר שגרמו לנהירה המונית. נראה כי המשטרה מתקשה להגיע לרוצח העלום. אבל קתרין סמית' לא מתכוונת להרים ידיים. היא מתכוונת לשים את ידיה על הרוצח ובהקדם. לשם כך, היא יוצרת קשר עם הרוזן אנטוניו דה לה טורה, עבריין לשעבר שכבר עזר למשטרה לא פעם לאור בקיאותו בנעשה ברחובות רומא האפלים. 

אבל אנטוניו לא זמין. הוא עסוק במריבה רצינית עם אשתו, בריג'יט. אצלם המריבות הוא עניין שבשגרה, אבל נראה כי הפעם מדובר באירוע רציני שמביא את בריג'יט להחלטה לעזוב את הבית. הרחק מאנטוניו היא פוגשת באנשי השוליים ומתרפקת על זיכרונות העבר. אנטוניו מצידו יעשה את כל האפשר בכדי להחזיר את בריג'יט הביתה. אבל גם לאנטוניו וגם לבריג'יט יש סודות מעברם שאף אחד לא יודע עליהם. 

האם האהבה שלהם תצליח לעמוד בטלטלה שיחוו בזוגיות שלהם? ובחזרה לרצח השחקנית.. מי רצח אותה ומדוע? את כל התשובות תמצאו בספר: "אל תדברי"! 

הספר כתוב בצורה טובה וקולחת ונע לסירוגין בין הסיפור הבלשי שבמהלכו המשטרה מנסה לחשוף את זהות הרוצח, לבין הסיפור הרומנטי שנוגע לדמויותיהן של בריג'יט ואנטוניו. אהבתי את החלק הבלשי והפעם לשם שינוי צדקתי בניחוש שלי לגבי הדמות החשודה במעורבות ברצח. את החלק שנגע לבריג'יט ואנטוניו פחות אהבתי כי כמו שקרה בספרים הקודמים - הם רבים, משלימים, נפרדים, חוזרים וחוזר חלילה. במהלך העלילה ממשיכים להתגלות צדדים אפלים באופיו של אנטוניו ובריג'יט לא לומדת מטעויות וקבלת ההחלטות שלה ממש הזויה. היו התפתחויות בלתי צפויות וסודות שהתגלו לגבי העבר של כל אחד מהם. סוד אחד היה בעיני מזעזע למדי. טלנובלה של ממש.

ובחלק המועדף עלי שהיה כאמור הבלשי, קתרין סמית' שוב הוכיחה שהיא יודעת היטב את העבודה שלה. אמנם שיא הקריירה מאחוריה אבל היא עדיין בעלת ערך רב למשטרת רומא. בספר דמותו של ריקרדו, מפקד תחנת המשטרה ובעלה של קתרין, מככב בעלילה ממש בקטנה והאמת היא שלא הרגשתי בחסרונו כי הכוכבת האמיתית בספר היא קתרין סמית' שאמנם היא יותר פגיעה והתחילה לגלות סימני חולשה, פחדים ואף חוסר ביטחון בשל פער הגילים בינה לבין בעלה הצעיר ממנה בלא מעט שנים, אבל היא עדיין חדה ומקצוענית אמיתית.

שורה תחתונה: ב"אל תדברי" את החלק הבלשי אהבתי אבל מהסאגה של בריג'יט ואנטוניו שבעתי! 

381 עמודים
עריכה: שלי לרמן
מרום הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...