יום חמישי, 13 ביולי 2023

לא המקום ולא הזמן

לא המקום ולא הזמן / ג'יליאן מקאליסטר

תכירו את ג'ן, היא עומדת לחוות את הסיוט של חייה. בזמן שהיא ממתינה לטוד, בנה בן ה-18 שישוב הביתה, היא רואה דרך חלון הבית את טוד מגיע ולפני שהיא מצליחה להבין מה מתרחש טוד דוקר למוות אדם שבא לקראתו. המשטרה מגיעה ממש מהר וטוד נלקח למעצר. ג'ן ובעלה, קלי מגיעים לתחנת המשטרה אבל לאור מעשיו של טוד והודאתו בדקירה הקטלנית אין ביכולתם לסייע לו. ג'ן ההמומה לא מבינה איך בנה האהוב שהינו חנון מחשבים ומצטיין במדעים הפך לרוצח.

ג'ן מרגישה שחרב עליה עולמה. אבל אז קורה לה משהו הזוי במיוחד. היא מתעוררת בבוקר שלמחרת ולמרבה תדהמתה היא מגלה כי התעוררה ליום האתמול. בנה טוד עוד לא דקר למוות אף אחד והוא מוגן נכון לרגע זה. ג'ן מבינה שיש סיבה שהיא חזרה אחורה בזמן וכי אולי יש ביכולתה לשנות את שרשרת האירועים שהפכו את בנה לרוצח. בכל יום שבו היא מתעוררת היא חוזרת יותר ויותר אחורה בזמן, מה שגורם לה לחשוש שתגיע עד לתקופה שממנה לא תוכל עוד לשוב לחייה ולפעול למען בנה. 

עבור טוד ג'ן מוכנה לעשות הכול. האם היא תצליח לשנות את העבר ולמנוע את הרצח שביצע בנה? מה תגלה במהלך מסעה אחורה בזמן? את כל התשובות תמצאו בספר המעולה: "לא המקום ולא הזמן"!

ממש נהניתי מהספר הזה שהיה מרתק בעיני מתחילתו ועד סופו. הוא כתוב נהדר, מותח, מתוחכם וקולח ואין בו רגע דל. העלילה גדושה בתפניות אשר כמעט כולן הצליחו להפתיע אותי ובגדול. זה מסוג הספרים שמרגע שמתחילים לקרוא אותם ממש קשה להפסיק. אהבתי את דמותה של ג'ן שהתמודדה מול התרחשות בלתי מוסברת ואימצה בשתי ידיה את הסיכוי היחיד שאולי ניתן לה בכדי למנוע מבנה להפוך לרוצח.

העלילה הנהדרת הזו מועברת באמצעות שתי נקודות מבט. האחת היא של ג'ן שבכל בוקר מתעוררת ליום המרוחק יותר ויותר מההווה ובכל פעם מנסה להבין איך היא יכולה להשפיע על העתיד להתרחש, והשנייה היא של שוטר צעיר בשם ראיין שחולם להפוך לשוטר טוב אשר יצליח לעשות משהו חיובי בעולם הזה. תוך כדי התקדמות העלילה מתגלים סודות ושקרים ונחשפת השתלשלות האירועים שהביאו לאותו לילה גורלי שבו ג'ן הרגישה שחייה נחרבו. 

שורה תחתונה: "לא המקום ולא הזמן" כתוב מהסוף להתחלה והסיפור בו פשוט נפלא!

345 עמודים
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...