יום ראשון, 16 ביולי 2023

מחברת הציור מוונציה

מחברת הציור מוונציה / ריס בואן


את הספר שלפניכם מאוד הסתקרנתי לקרוא משתי סיבות...הראשונה היא כי אני מאוד אוהבת רומנים היסטוריים והשנייה היא הזיכרונות הטובים שיש לי מוונציה מהביקור שלי ביעד המקסים הזה לפני קצת יותר מעשור. תוך כדי הקריאה יכולתי לדמיין שוב את סמטאותיה, ארמונותיה ונופיה הקסומים. עם תפאורה כזו מרשימה הספר כבר זכה אצלי בנקודות בונוס.

תכירו את קרוליין. בעלה עזב אותה ומסרב להשיב אליה את בנם המשותף בשלל טענות כי מדובר בבריאותו הנפשית שאינה מאפשרת לו לטוס חזרה לאנגליה. בנוסף, אחות סבתה של קרוליין, לטי, מתה וברגעיה האחרונים ניסתה לומר לקרוליין משהו שהיא לא הצליחה להבין. לטי השאירה עבור קרוליין קופסה ובה היו מעט תכשיטים פשוטים ו-3 מפתחות שלקרוליין לא היה מושג מה הם אמורים לפתוח. בקופסה גם הייתה מחברת ציור של לטי ובה מגוון ציורים של ונציה. 

קרוליין מחליטה לקחת פסק זמן מהעבודה ולטוס לונציה. הנסיעה הגיעה לה בעיתוי מתאים כי היא הרגישה בודדה ועצובה בלי בנה לצידה. אז בטרם תפעל בכדי להשיב אותו אליה, היא החליטה לנצל את הימים הבאים על מנת לגלות מה הקשר בין לטי המנוחה והיעד - ונציה. היא לוקחת עימה את האפר של לטי בכדי לפזרו במקום שלטי ציירה כה הרבה ממנו וככל הנראה היה עבורה מאוד משמעותי. כך מתחיל מסעה של קרוליין בונציה שבמהלכו היא תיחשף לסיפור אודות לטי שכלל לא ידעה על קיומו. 

השנה היא 1938 וג'ולייט מגיעה לונציה בפעם השנייה בחייה. לפני עשור ביקרה בעיר עם דודתה והתאהבה במקום ובתושביו, ובמיוחד בצעיר בשם ליאונרדו (ליאו) דה - רוסי ששבה את ליבה כשחילץ אותה מן המים. כעת, עשור אחרי ג'ולייט מבקרת בעיר מטעם מקום עבודתה כמורה המלווה את תלמידותיה. למרבה הפתעתה, ג'ולייט פוגשת בליא והשניים מתקשים להתכחש למשיכה העצומה ביניהם, גם אם אין עתיד לקשר ביניהם מאחר ולליאו יש ארוסה שנבחרה עבורו כבר לפני שנים. שהותה הקצרה של ג'ולייט בונציה מגיעה לסיומה והיא חוזרת לאנגליה. 

שנה לאחר מכן, כשניתנת לה האפשרות לקבל מלגה עבור שנת לימודים בונציה, ג'ולייט לא חושבת פעמיים וקופצת על המציאה. המלגה וכל התשלומים שיסופקו לה יעזרו לאמה מבחינה כלכלית ובנוסף היא תעביר שנה במקום מקסים כמו ונציה ותצייר כפי שהיא אוהבת. בשובה, איך לא -  היא פוגשת בליאו. הפעם הוא נשוי אבל לעיתים בלב מאוד קשה לשלוט והלב גובר על השכל הישר. במקביל, רוחות המלחמה סוערות בכל רחבי אירופה וג'ולייט מבינה כי הישארותה באיטליה יכולה לסכן את חייה וכי יגיע הרגע שבו כבר לא תוכל לברוח חזרה לארצה.

מה עבר על ג'ולייט במהלך שנות המלחמה? מה קרוליין תגלה על אחות סבתה? את התשובות לכך תמצאו ברומן ההיסטורי המרתק: "מחברת הציור מוונציה"!

אני מאוד אוהבת רומנים היסטוריים ואלו אשר תקופת התרחשותם היא מלחמת העולם השנייה מרתקים אותי במיוחד. לכן, מצאתי את עצמי קוראת בעניין רב את סיפורה של ג'ולייט וחוויותיה מוונציה. הספר כתוב היטב, הוא מהנה וקולח. העלילה המרתקת נעה בין הווה ועבר, כשעלילת העבר נחשפת במקביל למסעה של קרוליין בהווה. בספר אור הזרקורים הופנה לסיפור מהעבר ועל כך אני שמחה מאחר ואותי עניין הרבה יותר קורותיה של ג' ולייט מאשר אלו של קרוליין. תפאורת הספר הייתה נפלאה והסופרת הצליחה להעביר את המראות של ונציה בצורה מוחשית מאוד.

שורה תחתונה: במחברת הציור מוונציה ישנם סודות אשר בבוא העת עתידים להתגלות! 

420 עמודים
מאנגלית: אינגה מיכאלי
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...