יום רביעי, 19 ביולי 2023

קיץ 69'

קיץ 69' / אלין הילדרברנד

עלילת הספר לוקחת אותנו שנים אחורה לקיץ של שנת 1969 שבו אנו פוגשים במשפחת לוין. בני המשפחה נוהגים לבלות את חופשת הקיץ שלהם בננטקט שבמסצ'וטס בבית הנופש של הסבתא, אבל הפעם החופשה שלהם שונה הן מבחינת הרכב בני המשפחה והן מבחינת מצב הרוח של כל אחד ואחד מהם. קייט, אם המשפחה הייתה נשואה לאיש צבא שמצא את מותו בנסיבות טרגיות. הם הביאו לעולם שלושה ילדים: בלייר, קירבי וטייגר. קייט נישאה בשנית לדיוויד לוין, מי שהיה עו"ד שלה ולשניים נולדה בת בשם ג'סי. טייגר, בנה האהוב התגייס לצבא ומאז קייט מתפקדת על אוטומט, שותה אלכוהול בכדי להקהות את חושיה וחשה באשמה גדולה שמדירה שינה מעיניה. 

בלייר, האחות הבכורה לא הצטרפה לחופשה הפעם מאחר והיא בהריון מתקדם עם תאומים. ההריון קטע את תוכניתה להמשיך וללמוד והעובדה שבעלה עסוק עד מעל לראש בעבודתו מעכירה את היחסים ביניהם. קירבי, מי שהשתתפה במחאות והפגנות שונות, החליטה הפעם שלא להצטרף לשאר בני משפחתה. היא דוגלת בעצמאות ונוסעת לאי אחר שבו היא מוצאת עבודה בבית מלון באזור. באי היא פוגשת בדארן, צעיר כהה עור בן גילה שמאוד מוצא חן בעיניה. גם קירבי מוצאת חן בעיני דארן, אבל המשפחה שלו לא מתלהבת ממנה וזה קשור לאירוע מהעבר שמתגלה תוך כדי התקדמות העלילה.

טייגר נעדר הפעם מהחופשה מאחר והוא התגייס לצבא ונלחם בוייאטנם. המשפחה כולה רק מחכה לקבל את מכתביו ולשמוע שהכל בסדר איתו. קייט מודאגת וחוששת לחיי בנה. היא בטוחה שלא תראה אותו יותר ורואה את עצמה כאשמה הבלעדית בגורל בנה וזאת בשל אירוע מהעבר. ג'סי בת ה-13 לא נלהבת יתר על המידה מהחופשה עם סבתה הקשוחה. במהלך שהותה בננטקט היא נקלעת לסיטואציות אשר היא לא יודעת כיצד להתמודד עימן. קשה לה להיפתח לסובבים אותה ולספר להם את אשר עובר עליה. היא מתגעגעת לאחיה וכותבת לו מכתבים אשר תשובותיו עליהם מרוממים את רוחה.

סיפוריהם של בני משפחת לוין נפרסים על גבי עמודי הספר הנהדר הזה שמאוד נהניתי מהקריאה בו. העלילה מועברת באמצעות נקודות המבט של בני המשפחה. כל אחד מהם מתמודד עם התרחשויות שונות בחייו. לחלקם יש סודות מהעבר, חלקם חווים אי הבנות. אבל למרות הכל, לבני משפחת לוין המקסימים יש האחד את השני וממש שמחתי לקרוא על כל אחד ואחד מהם. דאגתי איתם, כעסתי איתם, שמחתי איתם ורותקתי לקורותיהם עד לעמוד האחרון. התפאורה של סוף שנות ה-60 הייתה מרתקת ובעלילה הוכנסו אירועים אמיתיים מאותה תקופה כמו למשל פסטיבל וודסטוק, נחיתת האדם על הירח ומקרה התאונה שבה היה מעורב הפוליטיקאי טד קנדי, 

הספר כתוב היטב, הדמויות שבו מקסימות וכובשות וכל אחת מהן מוסיפה לעלילה בדרכה שלה. מי שהקסימה אותי במיוחד הייתה דמותה ג'סי הצעירה. אהבתי את ההתכתבות הנוגעת ללב בינה לבין אחיה טייגר שנלחם בוייאטנם. היה מהנה להכיר את כל המשפחה ולהיחשף לסיפוריהם מאותו קיץ של שנת 1969. אמנם הרבה שנים חלפו מאז והעולם חווה המון שינויים, אבל יש דברים שלא משתנים, כמו מלחמות, גזענות, אפליה, מחאות והפגנות, מאבק לשיויון זכויות ועוד. אני נהניתי מאוד מחוויית הקריאה ועל כן ממליצה בחום על הספר. 

378 עמודים
מאנגלית: גיא הרלינג
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...