יום ראשון, 23 ביולי 2023

דמעות כסופות

דמעות כסופות / קמילה לקברג


תכירו את פיי. למעשה, אם קראתם את הספר "כלוב הזהב" אתם כבר מכירים אותה. היא הקימה את חברת "ריוונג'" המצליחה ועומדת בפני הרחבת העסק בארה"ב. נראה כי אחרי תקופה מטלטלת וסוערת החיים שבים לחייך אליה. לפני כשנתיים, פיי יצאה מנישואים הרסניים שבמהלכם ג'ק, בעלה חולה השליטה התעלל בה באכזריות וגזל ממנה את חירותה. כשהפגיעה ממנו הגיע עד לג'וליאן, בתם המשותפת, פיי רקמה תוכנית, עשתה מעשה וגרמה למאסרו של ג'ק. כולם חושבים שג'ק רצח את ג'וליאן אבל האמת היא שפיי מסתירה אותה יחד עם אמה בעיירה קטנה באיטליה.

פיי מעבירה את ימיה בין איטליה לשבדיה. היא הפכה לדמות נערצת בזכות הישגיה וסיפור החיים העצוב (והמזויף בכל הקשור לרצח בתה) שלה וכאמור היא מתכוננת להרחבת העסק. היא גם פוגשת בגבר שגורם לה להאמין שוב באהבה כנגד כל הסיכויים. אבל אז פיי מגלה שמישהו מנסה לגנוב לה את החברה שהקימה במו ידיה. מישהו רוכש מניות ממש מתחת לאפה. היא מנסה למנוע את המשך מכירת המניות ובמקביל  פועלת בכדי לגלות מי מנסה להזיק לה ולמה. למזלה, יש לה חברות שמוכנות להיאבק לצידה למען עשיית הצדק. אם כי הגדרתה של פיי למילה "צדק" די שנויה במחלוקת. 

האם פיי תצליח להציל את החברה בבעלותה? מי מנסה לקחת אותה ממנה ומדוע? את התשובות תמצאו בספר ההמשך של "כלוב הזהב": "דמעות כסופות"!

הספר היה מאוד זורם, מעניין קולח וסיימתי אותו במהלך סוף השבוע. הכתיבה טובה והעלילה משלבת בין רומן מתח לרומן ארוטי. אני אישית פחות התלהבתי מהשילוב בין השניים, במיוחד מאחר והרגשתי שהחלקים הארוטיים לא תורמים בכלל לעלילה. לשמחתי, הארוטיקה הייתה מועטה, גם אם לא השאירה מקום לדמיון. עבורי בכל אופן חוויית הקריאה הייתה יכולה להיות הרבה יותר מוצלחת ללא החלקים הללו. 

העלילה הועברה ברובה בגוף שלישי, מלבד הפרקים הקצרים שהתייחסו לעבר והועברו בגוף ראשון מפיה של נערה בשם מטילדה שתיארה מציאות חיים מטלטלת שהביאו להשתלשלות אירועים והשלכות מטלטלות. סיום הספר הותיר אפשרות לספר המשך שאם אכן יהיה כזה אני בהחלט אשמח לקרוא אותו היות והמילה האחרונה טרם נאמרה ואני נהנית מספר אשר בו כל הקצוות סגורים הרמטית.

שורה תחתונה: פיי אולי הצליחה להיחלץ מכלוב הזהב, אבל נראה כי גורם עלום מציב בדרכה מארב! 

316 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...