יום שלישי, 25 ביולי 2023

מופע הבובות

מופע הבובות / מ"ו קרייבן


תכירו את וושינגטון פו, בלש שבשל התנהלות קודמת שלו הושהה מתפקידו ובמשטרה עדיין לא הוחלט על עתידו המקצועי. אבל למרות ההשהיה פו מוחזר למחלקת פשעים חמורים וזאת בשל מקרי רצח מזעזעים שהתרחשו במחוז האגמים באנגליה. קורבנות הרצח עונו והועלו באש בעודם בחיים. מקומות הרצח היו מעגלי אבנים עתיקים שהיו פזורים ברחבי האזור.
 
פו מנהל את החקירה עם המפקדת סטפני פלין, מי שהייתה בעבר פקודה שלו והועלתה בדרגה בתקופת היעדרו. לצוות החקירה גם הצטרפה צעירה בשם טילי בראדשו, אנליטיקאית מבריקה ביותר שמצליחה להבחין בדברים שאחרים לא רואים. טילי חדה בתחומי הידע שלה, אך מתקשה להתנהל חברתית. החקירה יוצאת לדרך וככל שחולף הזמן, כך רשימת הקורבנות הולכת וגדלה. 

פו וצוותו לא מצליחים למצוא מכנה משותף בין הקורבנות, מלבד טווח הגילים שלהם. כמו כן, זהותו של הרוצח הסדרתי אפילו לא קרובה לחשיפה. אבל פו הוא לא אחד שמרים ידיים. הוא בלש עקשן וחם מזג שמתכוון לחקור עד אשר יגיע לגילוי האמת. החקירה רק הולכת ומסתבכת כשעל אחת הגופות נחרט שמו של פו ולצד השם הייתה חרוטה הסיפרה 5.

האם הדבר מרמז כי פו הולך להיות הקורבן החמישי? מי אחראי לרציחות ומדוע? את כל התשובות תמצאו בספר המשובח: "מופע הבובות"!

איזה ספר נהדר! הוא היה בעיני פשוט מעולה! נהניתי מכל רגע בקריאה והייתי ממש סקרנית לגלות איך העלילה תתפתח. אמנם הצלחתי לנחש חלק מההתרחשויות זמן קצר לפני חשיפתן אך אין הדבר פגם בחוויית הקריאה שהייתה נפלאה מתחילתה ועד סופה. הכתיבה הייתה משובחת, העלילה מותחת, קצבית ובלי רגע דל. הייתי ממש מרותקת לסיפור ובימים כמו אלו שעוברים על המדינה זו לא משימה כל כך פשוטה. זה רק מעיד על טיבו של הספר שהצליח ליצור עבורי הפוגה מבורכת מהמציאות המורכבת.

אהבתי את דמותו של פו, בלש מאוד לא סטנדרטי שרחוק מלפעול על פי החוקים. הקווים האדומים שלו די מטושטשים, אבל האור שבו מצליח לגבור על האפילה. דמות נוספת שבעיני הייתה פשוט מקסימה ושובת לב היא דמותה של טילי. לדעתי, הדמות שלה הוסיפה רבות לעלילה והצליחה לאזן את הרוע והאכזריות שסביב הרציחות במעט תמימות וטוב לב טהור. אהבתי את הדינמיקה הנפלאה שהתפתחה בין טילי לבין פו, שניהם כל כך שונים זה מזה, מנוגדים לחלוטין באופיים ובכל זאת מוצאים שפה משותפת.

שורה תחתונה: אוהבים ספרי מתח? את "מופע הבובות" אסור לכם לפספס! 

331 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...