יום שני, 31 ביולי 2023

הזר בסירת ההצלה

הזר בסירת ההצלה / מיץ' אלבום


יאכטת הפאר "הגלקסי" שטה באוקיינוס כשעל סיפונה שוהים 44 אנשים. מלבד מספר עובדים, רוב הנוכחים ביאכטה היו מפורסמים, פוליטיקאים, ואנשי עסקים. ביום האחרון של השייט התרחש פיצוץ קטלני שגרם לטביעת היאכטה. מספר אנשים הצליחו לעלות על רפסודה וביניהם היה גם בנג'י שעבד ביאכטה עד לרגע טביעתה, וכעת בעודו נאבק על הישרדותו, החליט לתעד את קורותיהם של האנשים ברפסודה ולספר את סיפורו כשדבריו מופנים אל אהובתו. 

יושבי הרפסודה מבחינים באדם במים. הם מעלים אותו לרפסודה ולמרבה תדהמתם ובניגוד אליהם, עורו חלק ובלי פציעות או כוויות מהשמש. אבל זה לא הדבר היחיד שמוזר בו. אותו אדם טוען כי הוא האל וכי הוא יוכל לעזור להם לדאוג להישרדותם רק אם כל הנוכחים ברפסודה יאמינו בו בלב שלם. האנשים מן הסתם מגיבים בגיחוך למשמע דבריו, אבל האל ממשיך להתעקש על זהותו הבלתי נתפסת והתרחשויות על גבי הרפסודה מעלות תהיות וספקות ומטשטשות בין אמת ובדיה. 

מה יעלה בגורלם של יושבי הרפסודה? ומה גרם לפיצוץ יאכטת הפאר "הגלקסי"? את כל התשובות תמצאו בספר המעולה: "הזר בסירת ההצלה"! 

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה נהדר בעיני. הוא היה קריא להפליא, סוחף ומאוד מסקרן. העלילה מועברת באמצעות מספר נקודות מבט. הראשונה היא של בנג'י אשר כתב במחברת את כל אשר חווה על הרפסודה מהרגע שהגיע אליה אחרי הפיצוץ ואלך. השנייה היא של החוקר שמצא את המחברת ברפסודה שנסחפה לאי מונסראט שבו הוא מתגורר. והשלישית היא של כתבי החדשות והשטח שמשתפים בחשיפות ובידיעות אודות "הגלקסי".

הספר המצוין הזה גדוש במסתורין ועלילתו מתעתעת ומדברת על הישרדות, אובדן ואמונה. את חלק מההתפתחויות הצלחתי לנחש מבעוד מועד בעוד שהתפתחויות מסוימות היו מפתיעות ומעוררות מחשבה. אני ממש אהבתי את הספר ונהניתי מכל פרק ופרק ועל כן ממליצה בחום על קריאתו. 

256 עמודים
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...