יום שישי, 4 באוגוסט 2023

האחיות הנהדרות שלי

האחיות הנהדרות שלי / אדל ברו


תכירו את שלוש האחיות לבית קרפנטייה: מתילד, ויולט ולואיז. האחיות כבר בגרו ועזבו זה מכבר את בית ילדותן, אבל כל חופשת קיץ הן שבות ל"לה גאריג", הבית שאוצר את כל זיכרונותיהן מיום היוולדן. השנה, מי שמצפה לבואן היא אימן שנאלצה להתמודד מול המציאות החדשה שבה בעלה מזה למעלה מ-40 שנה, כבר לא נמצא בחייה.

מתילד, הבת הבכורה נשואה באושר ואם לשני ילדים קטנים. ויולט היא אם לבת צעירה ויצאה לאחרונה ממערכת יחסים רעילה. לואיז, בת הזקונים טרם הקימה משפחה משלה והיא היחידה שנשארה לגור בקרבת בית ילדותה. כל אחת מהאחיות יצרה חיים משל עצמה וחוותה חוויות שהחליטה לשמור בליבה, כי יש דברים שקשה לחשוף גם בפני האנשים הקרובים ביותר. 

במהלך החופשה ב"לה גאריג" האחיות מעלות זיכרונות על מי שהיו פעם ומהרהרות בכל אשר השתנה מאז ועד היום. אבל בניגוד לחופשות קודמות, הפעם כמה אמיתות נאמרות, סודות נחשפים, רגשות מודחקים ונושאים טעונים עולים בשיחות המשפחתיות.

מה הם הסודות של בני משפחת קרפנטייה? איך ישתנו חייהם של כל אחד מבני המשפחה לאחר אותה חופשה רבת התרחשויות ותגליות? את כל התשובות תמצאו ברומן המשפחתי: "האחיות הנהדרות שלי"!

הספר אשר עוסק במשפחתיות ובאחיות בפרט, היה זורם וקולח, מאוד אנושי ועם רגעים נוגעים ללב. אם אתם מחפשים ספר שיעביר לכם מספר שעות בנעימים, הספר הזה יכול בהחלט להתאים לכם. למרות נגיעתו בנושאים כמו אובדן, חולי, חרדות, זקנה, בגידות ופרידות, הוא הצליח לשמור על קלילותו ואף היה לעיתים מתובל בהומור. אהבתי את דמויותיהן של שלוש האחיות שהיו כל כך שונות באופיין זו מזו. השוני הזה יצר ביניהן אינספור ויכוחים וריבים, דבר לא חריג כשמדובר באחיות. 

שמעתם כבר על אחיות שלא רבות? לא חושבת שיש עוף מוזר שכזה וזה כל היופי בקשר שבין אחיות. זהו קשר חזק ועוצמתי, קשר בל ינותק שבו למרות חילוקי הדעות, הכעסים וחילופי הדברים הקשים, אחיות תמיד ישארו חלק מחיינו. חלק ממי שאנחנו. הסופרת מקדישה את הספר לאחותה. היא כתבה בפשטות  - "לאחותי". מילה אחת ויחידה בעלת משמעות עמוקה. מילה אחת שיש בה עוצמה ורוך, רגש וחמלה וגם הבנה וסליחה. 

287 עמודים
מצרפתית: אביגיל בורשטיין
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...