יום שלישי, 4 ביולי 2023

האישה בלהבות

האישה בלהבות / ליסה בר


תכירו את ג'ולס רות, עיתונאית צעירה שעבורה חקר האמת הוא היעוד של חייה. ג'ולס מצליחה להתקבל לעבודה אצל דן מנספילד, עורך חדשות בהווה ועיתונאי חוקר בעבר שאותו העריצה וחלמה לעבוד לצידו. דן הוא טיפוס קשוח במיוחד אבל תעוזתה של ג'וליס כבשה אותו והיא החליט לבטוח בה ולצרף אותה לחקירה פרטית שהוא מתחיל לנהל אודות ציורים שנגנבו מיהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה. 

אליס באום, בעל מותג הנעליים הבינלאומי "אניקה באום" הוא חבר קרוב של דן. אליס הוא אמנם אישיות מוכרת בעולם התרבות, אבל את עברו איש לא מכיר. אימו של אליס נרצחה לנגד עיניו על ידי הנאצים והוא נותר לבדו בעולם עם מטען רגשי כבד שמלווה אותו בכל צעד בחייו. אליס גוסס ולפני שיעזוב את העולם הוא רוצה לאתר את הציור "האישה בלהבות", יצירה מפורסמת שהדמות המצוירת בה היא אימו של אליס.

ג'ולס לוקחת ברצינות את המשימה המאתגרת שהוטלה עליה. היא פועלת בשיתוף עם דן, אליס ונכדו של אליס, אדם, אמן שמשתקם מהתמכרות לסמים. הצוות שהקימו פועל מאחורי הקלעים בכדי לנסות ולאתר את המסלול של הציור האבוד. אבל הם לא היחידים שמחפשים את האישה בלהבות. גם בעלת הגלריה המוערכת מרגו דה לורן להוטה לשים את ידיה על היצירה שלטענתה שייכת חוקית לסבה המנוח.

מרגו היא אישה קרה ומחושבת שלא בוחלת באמצעים בכדי להשיג את מטרותיה. היא מניפולטיבית וחסרת מצפון ובשביל להגיע לציור היא מתכוונת לחצות את כל הקווים האדומים. ג'ולס מאוד שונה ממרגו.אבל זה שהיא לא קרה ואכזרית כמוה לא אומר שהוא תאפשר לה לקבל את הציור הגנוב בלי מאבק. 

אז מהו הסיפור שמאחורי הציור? ידו של מי תהייה על העליונה? תקראו את הספר ותגלו!

אני ממש נהניתי לקרוא את הספר שהיה מעולה בעיני. הסיפור כתוב נהדר, הוא מרתק, מותח בחלקו והעלילה הסוחפת שומרת על עניין לכל אורכה. אהבתי את דמותה של ג'ולס ואת הדינמיקה שנוצרה בינה לבין חבריה לצוות. גם נהניתי לשנוא את מרגו, דמות מורכבת שכאמור לא בוחלת באמצעים בשביל להשיג את מטרותיה. היא מצליחה להסתיר את הרוע הטהור שטמון בה וגורמת לסובבים אותה להישבות בקסמה האישי וכשאלו מגלים את טיבה האמיתי זה לפעמים כבר מאוחר מידי.

המסע חוצה היבשת שבו ג'ולס לקחה חלק בכדי לנסות ולהתחקות אחר הציור האבוד היה ממש סוחף ומעניין והייתי ממש מרותקת לעלילה. היו לא מעט התפתחויות לא צפויות וגם רגעים נוגעים ללב לאור הנושא הכאוב שמתייחס לאכזריותם של הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה. אני מאוד אהבתי ולכן ממליצה על הקריאה בחום!


362 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...