יום ראשון, 6 באוגוסט 2023

הסודות שהקרח שומר

הסודות שהקרח שומר / אריקה פרנזיק


כשתקראו את הספר הזה תרגישו הרבה פחות את השרב שבחוץ וכבר לא בטוח שיתחשק לכם להתקרר במזגן. אם יש משהו שלא חסר בספר ויש ממנו בשפע זה קור מקפיא ואינסופי שמסיח את הדעת מהחום הבלתי פוסק של השבועות האחרונים. אז קחו נס קפה מרענן ותתכוננו לקפוא וגם קצת להפשיר עם כל לגימה. 

ואל צ'סטרפילד היא מומחית לשפות נורדיות עתיקות. אין שפה שהיא לא מכירה ומזהה אותה. ואל מתגוררת בגפה, מתמודדת עם חרדות וצורכת כדורים פסיכיאטרים שמקלים על מצוקותיה. לפני כחמישה חודשים, אנדי, אחיה התאום מצא את מותו בנסיבות מצערות אי שם באי מבודד ופראי מול חופי גרינלנד בעת שעסק במחקר עם עמיתו וואייט.

וואייט יצר קשר עם ואל וביקש ממנה להגיע לאי ולעזור לו בפענוח שפה לא מובנת. באי התרחש אירוע בלתי מוסבר. ילדה נמצאה בתוך הקרח, הופשרה והוחזרה לחיים אבל היה בלתי אפשרי לתקשר איתה. ואל מחליטה לטוס לאי ולנסות לגלות מי היא אותה ילדה מסתורית ומאין הגיעה. המסע שלה לאי הקודר גם לוקח אותה למקום שבו מת אחיה והיא מתכוונת לברר מה התרחש ברגעיו האחרונים. 

ואל מנסה להתקרב לילדה המסתורית שמרחיקה אותה מעליה וחוזרת על מילים שואל לא שמעה מעולם. על אף מומחיותה הרבה היא אינה מצליחה להבין את שפתה. אבל ואל לא מרימה ידיים וככל שחולפים הימים היא מפתחת קשר עם הילדה שמנסה לשדר לה את מצוקתה אודות העומד להתרחש. 

מי היא אותה ילדה מסתורית? מה היא מנסה לומר לואל? ואילו עוד גילויים מצפים לה על האי? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "הסודות שהקרח שומר"! 

הספר היה מרתק בעיני אם כי חייבת לציין שהתקשיתי להתחבר לעלילה בשליש הראשון שלה בשל ההתקדמות האיטית וריבוי מושגים מהעולם הארקטי. אבל איפשהו באמצע הסיפור צבר תאוצה וככל שהעלילה התקדמה כך הייתי מרותקת יותר לסיפור. לדעתי, בשביל ליהנות מהספר צריך לא להירתע מעלילה בדיונית וגם צריך סבלנות כי היא בהחלט משתלמת. אהבתי את האווירה הקודרת שסיפקה רגעי מתח בעיקר בשליש האחרון של הספר ואת המסתוריות שהתחוללה סביב דמותה של הילדה. כמו כן, הקשר האמיץ שהתפתח בין ואל והילדה היה מקסים ושובה לב. 

שורה תחתונה: "הסודות שהקרח שומר" אמנם מתפתח באיטיות אבל הוא שופע בקסם ובמקוריות! 

333 עמודים
תרגום: תומר בן אהרון
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...