יום חמישי, 10 באוגוסט 2023

ולטמייסטר

ולטמייסטר / יורם רוזנר


העלילה מתרחשת במושב אביצדק שבישראל במציאות אפוקליפטית שבה גל חום קיצוני פוגע בארץ ובאזור כולו ושריפות מאיימות על חיי התושבים. בשל סכנת האש הקרבה, המושב הופך לאזור סגור ומסוגר. אין יוצא ואין בא. אסף, צעיר חסר עבודה וחסר כיוון בחיים נקלע לסיטואציה מסכנת החיים ומוצא את עצמו כלוא במושב. אסף, מלווה באקורדיון המהווה ממש חלק מגופו, הגיע לראיון עבודה אצל הפרופסור הצעיר והמוכשר דן גדרון המתגורר באותו מושב. הפרופסור מקבל אותו לעבודה כאסיסטנט אישי ואסף שמאוהב בסתר באשתו של דן, אלינור, מגישת תוכנית ראיונות בטלוויזיה, נשאר ללון בבית הזוג.

דן הוא טיפוס מוזר ומסוגר שלא מרבה במילים אך כשהוא מחליט להשמיע את קולו, דבריו סוחפים את מאזיניו בשל קולו העוצמתי. אבל משהו התרחש בחייהם של דן ואלינור שגרם לריחוק ביניהם. למעשה, יותר מאירוע אחד הוביל לדעיכת הקשר. הסכנה המוחשית מהשריפות שמאיימות על המושב מביאה את דן להחלטה לפעול למען הכלל. אבל קבוצת ההרחבניקים ובראשם העבריין סטאד מחליטים לנהל את מבצע הגנת התושבים וחילוצם כראות עיניהם. הדבר יוצר קונפליקטים בין התושבים ומצב הקיצון בדמוי האש מוליד פעולות מטלטלות אשר יוצרות כאוס של ממש שסופו עלול להיות מר.

הספר כתוב בצורה מיוחדת ועמוקה. הוא היה די מאתגר עבורי ולקח לי זמן להתרגל לאופן הכתיבה אבל ברגע שמתרגלים הקריאה לופתת, אם כי רוב הספר עוסק במתרחש בתוך ראשן של הדמויות ואילו הנעשה בחוץ בעולם הפיזי מתפרס על ימים ספורים בלבד. הספר מדבר על התרחשויות קיצוניות ודיסטופיות שמפרות בפתאומיות ובאופן דרסטי את השגרה ומולידות פעולות קיצוניות לא פחות. המציאות שבספר כאוטית, מטלטלת ומעוררת מחשבה. הדמויות בסיפור עמוקות וחוות בליל של רגשות. הן מתמודדות עם הפחדים העמוקים ביותר שלהן, נוברות במעמקי נפשן וחושפות את מהותן. לכל דמות יש את צבע הקול שלה ועל כן לעיתים השפה היא גבוהה ורהוטה ולעיתים פשוטה ועם השגיאות השגורות בה במכוון.

הכתיבה כאמור בלתי רגילה. היא גדושה בדימויים, נעה בין מציאות ודמיון, נוגעת בכנות יתרה במתחולל בנפש האדם ולעיתים יוצרת התרחשויות הזויות וגרוטסקיות וגם התרחשויות מטלטלות ומטרידות העוסקות בטראומה, פחדים, חרדות, אלימות, איבוד החופש ועוד נושאים שהינם מאוד רלוונטיים, במיוחד בימים אלה. הספר הוא "למיטיבי לכת" ואם אתם אוהבים ספרים עמוקים, עם כתיבה שונה אשר נוברים עמוק לתוך נימי הנפש - הספר הזה בהחלט יכול להתאים לכם. 

382 עמודים
עורך הספר: אסף שור
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...